خبرهای داغ:
طرح آبرسانی به۳۴ روستای دهستان جفال شهرستان شادگان با اعتبار یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۹۷۹۰۸
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح آبرسانی دهستان جفال گفت: دولت سیزدهم در بخش آبرسانی به مناطق محروم، جهادی عمل کرده و این شرکت توانسته از ابتدای فعالیت دولت تاکنون، پیشتاز آبرسانی در کشور باشد.

 

محمدرضا کرمی نژاد از آبرسانی به یک هزار ۷۵۲ روستای استان در مدت فعالیت دولت سیزدهم تاکنون خبر داد و افزود: پروژه آبرسانی دهستان جفال شادگان به صورت ضربتی طی سه ماه اجرا شد و با بهره‌برداری از این پروژه ۳۴ روستای این دهستان از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره‌مند شده است.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان‌کرد: این پروژه با اجرای ۳۴ کیلومتر خط انتقال و ۱۰ کیلومتر شبکه توزیع در مدت زمان ۹۰ روزه تکمیل و با وارد مدار شد که با بهره‌برداری از آن برای بیش از ۲۵ هزار نفر آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار تامین شده است.

 

وی با اشاره به نصب و راه اندازی سه دستگاه الکتروپمپ فشار قوی در این پروژه خبر داد و گفت: نصب و راه اندازی تابلوهای برق و عبور از موانع متعدد اجرایی و اجرای پایپ جکینگ از اقدامات انجام شده برای بهره برداری از این پروژه است.

 

کرمی نژاد افزود: برای تکمیل و افتتاح این پروژه آبرسانی اعتباری بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

وی با اشاره به عملکرد یکساله شرکت آب و فاضلاب خوزستان در شهرستان شادگان در بخش آبرسانی گفت: تهیه و اجرای ۷۵ کیلومتر خط انتقال ، تهیه و اجرای ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع، تهیه و نصب و راه اندازی ۱۵ دستگاه الکتروپمپ از جمله اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

 

 

به گفته کرمی‌نژاد همچنین پنج ایستگاه تقویت فشار برای حل مشکل افت فشار ۱۳۰ روستای تحت پوشش در این شهرستان راه اندازی شده است.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اعتبار هزینه در بخش آبرسانی شهرستان شادگان گفت: پروژه های آبرسانی به این شهرستان با اعتباری بیش از سه هزار میلیارد ریال اجرا شده اند و آبرسانی به ۴۸ روستا که تا قبل از این پروژه ها با تانکر سیار آبرسانی می گردید، مشکل آن ها برطرف شده است.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان به پروژه های آبرسانی در سال آینده اشاره کرد و گفت: احداث مخزن بتنی پنج هزار متر مکعبی بوزی، خط انتقال دریسیه ،احداث مخزن بتنی ۲۰۰۰ متر مکعبی عچرشیه ،خط انتقال خروسی شمالی شاوردی و خط انتقال روستای مسعودی از جمله این پروژه ها هستند که باید به سرعت اجرایی شوند.

 

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها