خبرهای داغ:

تولید سالانه ۷۰ میلیون اصله نهال در خوزستان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان ظرفیت تولید سالانه نهال در نهالستان‌های دولتی و خصوصی استان را ۷۰ میلیون اصله اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۹۷۹۱۳
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، سید محمدتقی سجادی تعداد نهالستان فعال وابسته به بخش خصوصی در خوزستان را ۱۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: همچنین ۱۴ نهالستان دولتی در استان وجود دارد که با پشتیبانی این مراکز، ظرفیت تولید استان سالانه به ۷۰ میلیون اصله نهال رسیده است.

 

وی به آغاز پویش تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در خوزستان همزمان با هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: به دلیل ظرفیت مناسب استان در تولید نهال، خوزستان نقش تاثیرگذاری در بهبود عملکرد این‌پویش ملی ایفا می‌کند.

 

سجادی با بیان اینکه کاشت نهال در فرهنگ مردم خوزستان دارای تاریخی دیرینه است، ادامه داد: به واسطه وضعیت جوی در فصل‌های مختلف، کاشت گونه‌های مختلف گیاهی از جمله اکالیپتوس در استان امکانپذیر است.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان به وجود ۵ میلیون اصله در نهالستان‌های شهرداری‌های استان اشاره و اضافه کرد: در نهالستان‌های خصوصی استان نیز ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال وجود دارد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه تا قبل از پایان اسفندماه امسال ۴ میلیون و ۳۰۰ اصله نهال میان شهروندان توزیع خواهد شد، افزود: همچنین توزیع نهال به صورت عمومی در حدود یک میلیون و ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال نیز در قالب طرح‌های زراعت چوب و سایر طرح‌های کشاورزی عرضه می‌شود.

 

به گفته سجادی؛ با مشارکت صنایع و پتروشیمی‌ها بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال تفاهم نامه برای اجرای این پویش امضا شده تا خوزستان سرسبزی ایجاد شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها