تبدیل گناهان به حسنات در عصر ظهور عیدی امام زمان(عجل الله) به مردم است

برای درک منجی عالم بشریت، غبار گناه باید برطرف شود تا چشمان گنه کارتوفیق دیدار امام زمان (عجل الله) را پیدا کند.
کد خبر: ۹۴۹۷۹۴۲
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان،حجت الاسلام والمسلمین ترقوی، مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درناحیه بسیج دانشجویی سپاه سلمان استان، در مراسم جشن میلاد امام زمان(عجل)در جمع خواهران بسیجی مداح،ضمن تبریک میلاد امام زمان (عجل الله)بااشاره به آیات قرآن کریم درباره امید گفت: طبق این آیات خداوند گناهان را یکجا مورد عفو ورحمت خود قرار می دهد.

وی در ادامه افزود: امام زمان (عجل الله) در بین مردم است و ما آن حضرت را می بینیم ولی درک نمی کنیم.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی سپاه سلمان، علت درک نکردن امام عصر (ارواحناه الفداء) راغبار گناهان دانست و تصریح کرد: این گناهان جلوی دیدگان ما را گرفته است وبرای درک منجی عالم بشریت این غبار گناه باید برطرف شود تا چشمان گنه کارتوفیق دیدار امام زمان (عجل الله) را پیدا کند.

وی یادآور شد: آن روزی که امام زمان (عجل الله) ظهور کند و ماتوفیق دیدار پیدا کنیم، آن روز خواهیم دانست که آقا بسیار آشناست، منتها این آشنایی در حال حاضر وتا زمانی که به مرحله زدودن گناهان نرسد، امکان پذیر نیست.

ترقویی با تاکید به این مطلب که بعضی از موارد وجود دارد که ظهورامام زمان (عجل الله) راتعجیل می کند، اذعان داشت: در وهله اول باید امید داشته باشیم و به دیگران هم امید دهیم خود این جشن ها و مراسمات برای یادآوری ظهور است. بالاترین مورد برای ظهور هم امید داشتن است.

این مسئول با اشاره به فرمایشات گوهر بار امیرالمومنین در کتاب نهج البلاغه، برای زودودن گناهان از کلام حضرت امیر پنج اصل،امیدواری به خدا،ترس ازگناهان،فراگیری علم واعتراف به جهل را عنوان کرد و اظهار داشت: پنجمین مورد صبر است وصبر برای ایمان مثل سر برای بدن است. سر برای بدن حکم اساسی دارد اگر سر نباشد بدن ارزش حیاتی نداردوهیچ خیری در بدن بی سر و هیچ خیری در ایمان بدون صبر نیست.

وی بااشاره به نوید خداوند درباره امید اظهار داشت: خدای متعال در قرآن کریم می فرماید:« سیئات را تبدیل به حسنات می کند.» بالاتربن ظرفیتی که این اتفاق برای آن می افتد همین ظهور آقا امام زمان( عجل الله) است. به عبارتی، تبدیل گناهان به حسنات در عصر ظهور عیدی امام زمان(عجل الله) به مردم است.

حجت الاسلام ترقویی به نقش توبه در تغییر راه زندگی و دست یافتن به سعادت تاکید کرد و ادامه داد: مورد بعدی امید به رضوان الهی و دیدار خداوند متعال است.

وی بابیان اینکه بالاترین عمل صالح این است که برای خدای متعال شریک قائل نشیم وحواسمان به خدا باشد، تاخدا را ملاقات کنیم ، افزود: برای رسیدن به لقاء الله باید جزو صالحین باشیم وبه خدا و روز قیامت ایمان داشته باشیم.

این مقام مسئول علت ارتکاب گناهان را عدم باور به قیامت دانست و افزود: صرفا ایمان بدون امر به معروف و نهی از منکر هم کافی نیست.

وی نیات کارهای خیر را گاهی مادی ودنیایی وگاهی معنوی واخروی برشمرد و خاطرنشان کرد :الگو گیری از کارهای خیردارای مراتبی است و صالح بودن پایین ترین مراتب آن وبعد از آن الگو گیری از شهداء وسپس صدیقین که با تقواترین هستند و بعد از آن پیامبر واولیای الهی و سپس در عالی ترین رتبه الگو گرفتن از خداوند متعال است.

ارسال نظرات