امام جمعه کرج با اشاره به ۲۲ اسفند سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) برای تاسیس بنیاد شهید در سال ۱۳۵۸، گفت: تکریم شهید و خانواده شهدا و ایثارگران از نیازهای فرهنگی اجتماعی است.
کد خبر: ۹۴۹۸۰۲۳
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ر خطبه های این هفته نمازجمعه کرج با اشاره به اینکه ۲۲ اسفند سالگشت صدور فرمان امام خمینی (ره) برای تاسیس بنیاد شهید در سال ۱۳۵۸ است، افزود: یکی از نیازهای فرهنگی اجتماعی ما در این دوران تکریم شهید و خانواده شهدا و ایثارگران است.

وی اظهار کرد: اهمیت حفظ و نگهداری حرمت شهدا باید دائم تکرار شود و برای نسل آینده سبک زندگی آن ها و اهداف آن ها بازگو شود.

وی با بیان اینکه کسانی هستند که به برکت خون شهدا در کشور آزادانه زندگی می کنند ولی خلاف آن حرکت می کنند، گفت: بعضی اوقات مجالس بزرگداشت برای شهدا گرفته می شود که بخشی از کار است در حالیکه باید سیره شهدا در جامعه گسترش یابد.

 آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه خاطرات شهدا و وصیت نامه شهدا را مرور کنید تا کوتاهی های خودمان و عده ای معلوم شود، افزود: در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۶ هزار نفر دانش آموز شهید شدند که در البرز ۵۷۰ نفر بودند که یعنی تعداد شرکت کنندگان دانش آموز چند برابر دیگران در جنگ بوده است.

وی ادامه داد: حضور دانش آموزان در طراوت و شادابی آن روزهای جبهه و پادگان ها قابل وصف نیست و در آن دوران فرمانده دانش آموز نداشتیم ولی امام راحل شهیدان دانش آموز را رهبر انقلاب خواند که از جمله این شهدا، محمدحسین فهمیده، بهنام محمدی، رضا پناهی، سهام خیام دختر سوسنگردی، سعید طوقانی و محمدحسین ذوالفقاری هستند.

وی اضافه کرد: امروز بر مسوولان متصدی امور فرهنگی لازم است نسل جوان و نوجوان که گرفتار جنگ ادارکی و فضای مجازی شده را با استفاده از ابزار موجود با این اسطوره ها بیشتر آشنا کنند.

وی توصیه کرد که جوانان و نوجوانان حتما فیلم غریب و بچه زرنگ که در جشنواره فیلم فجر امسال مقام آوردند را ببینید .

آیت الله حسینی همدانی گفت: امروز دشمنی که خاطرات جنگ را به یاد دارد روی این قشر آینده ساز تمرکز کرده است و با استفاده از عناصر واداده داخلی حمله زیادی را در فضای حقیقی و مجازی انجام می دهد و از هر فرصت و وسیله ای استفاده می کند تا شکست هایی که از مردم بیدار و هوشیار می خورد را جبران کند.

وی افزود: شعار «زن زندگی آزادی» می دهد ولی بدانید چقدر به این سه مقوله خیانت و جنایت کردند و اخیرا حمله شیمیایی که خودشان درست کردند را توسط عواملشان اجرا و مدیریت می کنند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: ما قربانی حملات شیمیایی این مدعیان امروز هستیم و هنوز کسانی هستند که آثار شیمیایی قدرت های متخاصم را با خود دارند و امروز نیز با عنوان حملات شیمیایی می خواهند فکرها را منحرف و جای جلاد و شهید را عوض کنند.

وی گفت: نباید در صحنه ای که دشمن برای ما می سازد بازی کنیم و باید جلوی شایعه پراکنی را بگیریم تا با دقت و سرعت این موضوع را دنبال کنیم.

امام جمعه کرج گفت: همه ساله دهه آخر ماه شعبان به تکریم مساجد و غبارروی آن برای درک ماه رمضان اختصاص داده اند که باید همه در این سنت حسنه، فعال شرکت کنیم و این پایگاه معنویت و انسان ساز را آراسته و معطر کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مسجد شروع شد و افزود: باید به کارکردهای متنوع مسجد در تمام امور آموزشی اقتصادی سیاسی و فرهنگی را توجه تام کنیم.

وی یکی وظایف حتمی در خصوص مساجد را آراستگی ظاهری برای رغبت حضور در این اماکن مقدس دانست و اظهار کرد: مساجد باید خوشبو و معطر، دارای نو مناسب و خوب و همچنین صوت مناسب باشند ضمن اینکه برای ایجاد آرامش در مساجد، فضای داخلی آن را از زیور زیاد دور کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ هزار مسجد در کشور به عنوان یک ظرفیت بزرگ فرهنگی و اجتماعی فعال هستند که به غیر از اعتلای نام خدا و زنده نگه داشتن یاد خدا باید خیرخواهانه مردم اطراف خود را از همه جهت سرپرستی کنند، گفت: مسجد می تواند خانواده متدین، امت متحد و جامعه مهدوی را بسازد.

وی افزود: هر جا یاد خدا گسترده باشد آسیب های اجتماعی از بین می رود که این کار را مساجد انجام می دهند زیرا این پایگاه های توحیدی، هدایت گر، بصیرت افزا و قرارگاه های جهاد تبیین که از انجرافات اخلاقی جلوگیری می کند مورد هدف دشمن است تا از کار بیافتد.

وی با اشاره به اینکه از ۳۰ مرداد سال ۱۳۴۸ که مسجد الاقصی را آتش زدند تا امروز نزدیک به ۵ هزار مسجد در جهان توسط جریان غربی عربی وعبری منهدم شده و از بین رفته، اظهار کرد: آن ها با مسجد و مراکز عبادت دشمن هستند.

وی گفت: درست است که مسجد در یک محله واقع شده و در مقیاس کوچکی فعالیت می کند ولی متولیان آن باید نگاه و دید تمدنی داشته و بدانند در چرخه تمدن سازی حرکت می کنند و امام مسجدی که در مسجدش برای مردم صحبت نکند اقتدا به او جایز نیست زیرا امام مسجد فقط نباید نماز بخواند و برود که این امام عدالت ندارد.

امام جمعه کرج تاکید کرد: نباید یک مرکز بزرگ فرهنگی در اختیار بعضی افراد باشد ولی در آن هیچکاری انجام نمی دهند زیرا امروز مهمترین پایگاه برای کاهش آسیب های اجتماعی و رشد همه جانبه محلات مساجد است که مسوولان اجرایی و فرهنگی به محوریت مساجد در امور فرهنگی و اجتماعی باید توجه جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مرکز جهاد تبیین در محلات و مرکز خدمات اجتماعی و مرکز توسعه اخلاق و فضایل باید مساجد باشد، گفت: نقش عالی مساجد در مواسات را در دوران کرونا دیده اید که بایستی در مسایل رشد اقتصادی هم مساجد پیشگام باشند.

وی افزود: در همین راستا برای مساجد برای راه اندازی واحدهای اقتصادی خرد و منزل پایه برنامه ایی داریم تا شروع و توسعه داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز به موضوع حضور ناوگروه نیروی دریایی ایران در قاره آمریکا اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در تاریخ نیروی دریایی ایران یک ناوگروه را به قاره آمریکا فرستاده و زیر گوش آمریکا در برزیل پهلو گرفته و نشان داد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی افزود: ایران در نیروی دریایی به یک قدرت جهانی تبدیل شده که می تواند از منافع خود هزاران کیلومتر از آب های سرزمینی خود دفاع کند که این اقتدار برای آمریکا و اذنابش قابل تحمل نیست .

وی اظهار کرد: حضور کشتی های جنگی ایران که آمریکا مدت ها تلاش کرد که این اتفاق نیافتد حتی ناوها را تحریم کرد که ایران با این کار خود شکست دیگری را برای آمریکا ثبت کرد و باید امروز در کنار مرزهایش ما را تحمل کند.

امام جمعه کرج گفت: آمریکا با هزینه های زیادی که کردند می خواستند ملت امام حسین (ع) و شهادت را منزوی کنند ولی خودشان به انزوا رفتند.

وی افزود: ایران جهان تک قطبی را به هم زد بطوریکه خودشان اخیرا اعلام کرده اند که ایران دیگر رقیب آمریکا است و از طرف دیگر صهیونیست های جنایتکار هم خودشان زودتر از زمان مقرر ۲۵ سال اقدام به نابودی خودشان کرده اند.

وی اظهار کرد: فضای داخلی آن ها به هم ریخته و این رژیم پلید همیشه برای انحراف افکار عمومی به کشورهای منطقه حمله می کند ولی نتیجه معلوم است که اسراییل زودتر از زمانی که گفته شد از صحنه روزگار محو خواهد شد.

آیت الله حسینی همدانی گفت: محور مقاومت از توانایی هایی برخوردار شده که هر زمان اراده کند در هر نقطه ای مقابله به مثل می کند که وحشتی برای آن ها ایجاد کرده است.

امام جمعه کرج در ادامه به موضوع کاشت یک میلیارد نهال اشاره کرد و افزود: باید شهروندی را از رهبر یاد بگیریم که گفتند چون دولت گفته طرح یک میلیارد درخت را انجام دهیم یعنی هر نفر باید سه درخت بکارد که خودشان هم سه درخت کاشتند که یک درسی است که هر سال این سه درخت را بکاریم.

وی همچنین به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: مردم باید در مورد عفاف و حجاب اقدام به مطالبه گری جدی داشته باشند زیرا قانون باید اجرا شود و اخیرا رییس جمهور هم گفتند که قانون اجرا شود ولی سوال این است که چه کسی این قانون را اجرا کند؟

وی با بیان اینکه هر کسی اجرای قانون را به گردن دیگری می اندازد، تصریح کرد: امروز از مردم می خواهم که طبق بند «م» وصیت نامه امام خمینی (ره) که فرموده اند درخواست را اول از مسوولان داشته باشید، یک پویش مطالبه از مسوولان راه بیاندازند.

وی گفت: این پویش به غیر از تجمع و تحصن باشد و از مسوولان بخواهید قانون اجرا شود که بنده هم هر هفته مطالبه مردم را خواهم گفت همانطور که در مورد مسایل تنظیم بازار می گویم که چه کسانی ترک فعل دارند و شما پویش را راه بیاندازید.

امام جمعه کرج تاکید کرد: دولت در خصوص عائله خودش و اصناف در خصوص عائله خودش اینکار را بکند زیرا از دولت امکانات می گیرند ولی هر طور که می خواهند نباید رفتار کنند و فروشنده بگوید به کسی ربط ندارد و کشف حجاب کند.

وی گفت: در آن صورت اگر اقدامی صورت نگرفت برای مرحله بعد باید چه کار بشود اعلام می شود.

وی افزود: همانطور که چندی پیش در خصوص مساله ای اقدامی می خواستم انجام دهم که مسوولان استان البرزفرصت خواستند و من یک ماه فرصت دادم که سر آمده و یکی دو روز دیگر فرصت می دهم در غیر اینصورت اقدام خود را انجام می دهم.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها