اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در نیمه شعبان امسال برنامه جشنواره ها و همایش های شاخصی با گستره ملی و استانی و شهرستانی برگزار کرده است.
کد خبر: ۹۴۹۸۱۰۷
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، برگزاری اولین کنگره‌ ملی شعر آفتاب ظهور با حضور شاعران آیینی کشوری در یاسوج که یک روز قبل از نیمه شعبان برگزار شد اقدام موثری بود که خلا چنین برنامه ای آنهم در گستره ملی در سالها در استان خالی بود اما این اقدام موثری در راه ترویج فرهنگ و هنر دینی به عنوان یک دغدغه جدی شایسته تقدیر بود بطوری آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان در آیین برگزاری این کنگره این برنامه را مورد ستایش قرار دادند.
برگزاری اولین جشنواره استانی نقالی و پرده خوانی مهدویت و انقلاب اسلامی که در گچساران برگزار شد از اقدامات کم نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در راستای ترویج فرهنگ مهدویت و انقلاب اسلامی بود.

جشن های نیمه شعبان در همه مناطق استان
جشن روز پاسدار ، ویژه برنامه خوشنویسی مشق ظهور در دهدشت ،ورک شاپ های هنری و ایستگاه های نقاشی ویژه کودکان ونوجوانان در شهرستان ها نشست های شعری و برنامه های متعدد فرهنگی و هنری که نیمه شعبان امسال یک شور و نشاط اجتماعی ایجاد کرده است.
امین درخشان گفت:جشنها وبرنامهای پرشور و نشاطی و باحضور بی نظیر مردم در اعیادشعبانیه توسط اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی وشهرستانهای تابعه برگزارشد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گفت:اولین کنگره ملی شعرآئینی آفتاب ظهور، جشن میلاد امام زمان(عج) در کلیه شهرستانها، جشن روز پاسدار و میلاد امام حسین(ع) ،جشن نیمه شعبان در روستاها،اهداء کتاب رایگان ، جشنواره نقالی وپرده خوانی باموضوع مهدویت ، جشنها وایستگاههای صلواتی توسط کانونهای فرهنگی وهنری مساجداستان، ایستگاههای صلواتی درمرکزشهر توسط ادارات شهرستانها ،مسابقه خوشنویسی باعنوان مشق ظهور ، ایستگاه نقاشی بمناست نیمه شعبان، مراسم هفتگی مهدویت وشناخت امام زمان (عج)،محفل ادبی شعر بمناسبت نیمه شعبان،برگزاری کلاس آسیب های اجتماعی، اجرای سرود سلام فرمانده ، همکاری در برنامه ها وجشنهای نیمه شعبان در مدارس استان از جمله برنامه هایی بودند که در استان وشهرستانها برگزارشد.

 

ارسال نظرات