همزمان با سالگرد عملیات‌های خیبر و بدر صورت گرفت؛
در آستانه سالگرد عملیات‌های خیبر و بدر جمعی از رزمندگان و مجاهدان خراسانی با حضور بر مزار شهید «محمد‌حسین بصیر» فرمانده گردان کوثر لشکر ۲۱ امام رضا(ع) و ۶۰ شهید این گردان در عملیات‌های خیبر و بدر به مقام شامخ فرمانده و همزمان شهید خود ادای احترام و با آرمانهای شهدا تجدید میثاق کردند.
کد خبر: ۹۴۹۸۱۶۶
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی،در آستانه سالگرد عملیات‌های خیبر و بدر جمعی از رزمندگان و مجاهدان خراسانی با حضور بر مزار شهید «محمد‌حسین بصیر» فرمانده گردان کوثر لشکر ۲۱ امام رضا(ع) و ۶۰ شهید این گردان در عملیات‌های خیبر و بدر به مقام شامخ فرمانده و همزمان شهید خود ادای احترام و با آرمانهای شهدا تجدید میثاق کردند.

در یادواره شهید «محمد‌حسین بصیر» که با حضور حجت‌الاسلام «مهدی ماندگاری»، استاد حوزه و دانشگاه، پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده شهدا در ابتدای یادواره حسینیه شهید سلیمانی بهشت رضا برگزار شد.

حجت‌الاسلام ماندگاری در این مراسم که با قرائت دعای ندبه همراه بود در سخنانی به بیان خصائل و ویژگی‌های شهدا از دیدگاه آیات قرآن کریم و روایت معصومین پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت رضا علیه‌السلام در رابطه با ویژگی‌های امیدواران واقعی اظهار داشت: منتظران واقعی امام زمان (عج) باید امیدوار باشند و امیدوار حقیقی کسی است که گذشت داشته باشد.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: گذشتن از گناه، تعلقات دنیایی و در نهایت گذشتن از جان به‌عنوان بالاترین سرمایه، از ویژگی‌های امیدواران است و شهدا دارای این خصوصیات بودند که لیاقت شهادت پیدا کردند.

در ابتدای این مراسم «علی علی‌مددی» مسئول دبیرخانه کنگره شهدای استان خراسان طی سخنانی ابراز داشت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته کنگره ۱۸ هزار شهید خراسان در سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

وی تصریح کرد: برگزاری کنگره ملی شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، کاشمر، تربت حیدریه و قوچان به‌عنوان شهرستان‌هایی که آمار شهدای آن‌ها بالای هزار شهید است طی سال آینده و سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها