نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه رسانه توحیدی باید تجلی‌گاه وحدت، فراقومی و فرامذهبی عمل کند گفت: رسانه توحیدی؛ اخلاق مدار، مهدویت گرا، وحدت گرا و همراه با نگاه تمدنی است و این اقدام با شعار کارساز نیست و در عمل به وقوع می‌پیوندد.
کد خبر: ۹۴۹۸۲۲۵
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در همایش رسانه توحیدی و نقش آفرینی در انسجام جامعه عنوان کرد: رسانه از جمله موارد مهم، متنوع و تاثیرگذار در جامعه هست که به همین میزان اهمیت و تاثیرگذاری برای اصحاب رسانه مسوولیت آفرین است.

امام جمعه زاهدان رسانه توحیدی را دارای ویژگی‌هایی دانست و افزود: رسالت‌مداری و جهت‌گیری توحیدی اولین شاخصه رسانه توحیدی است از این جهت که ما مسلمان و معتقد به توحید هستیم و باید طبق جهت گیری توحیدی عمل کنیم.

آیت‌الله محامی بیان کرد: شاخصه دوم این است که‌ رسانه توحیدی نباید بدنبال ایجاد آشوب و تفرقه باشد بلکه باید در راستای همان رسالت توحیدی و فی‌سبیل‌الله عمل کند.

وی ادامه داد: خدمت به نظام اسلامی، جامعه اسلامی و رعایت مصالح ملی گام سوم کار و باید جز سیاست‌های حاکم ما در رسانه توحیدی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان به بیان راهکارهای کار پرداخت و تصریح کرد: گام اول رعایت عقلانیت و عدالت است زیرا اگر کسی از عقل حاکم برخودار نباشد و هوا و هوس حاکم مملکت وجودی او باشد طبعا تعرض و ظلم به حقوق دیگران خواهد داشت.

نقد سازنده و منصفانه با ارائه پیشنهاد و مطالبه ‌گری منطقی بدون ملاحظات سیاسی و جنایی عامل تحقق عملی و تجلی وحدت خواهد بود

امام جمعه زاهدان به بیان دومین راهکار دستیابی به رسانه توحیدی پرداخت و افزود: رسانه توحیدی اخلاق مدار، مهدویت گرا، وحدت گرا و همراه با نگاه تمدنی است به گونه‌ای که مقام معظم رهبری بیان فرموده‌اند « ما دنبال احیا تمدن اسلامی هستیم و این جز با تعامل شیعه و اهل سنت فراهم نمی شود» و رسانه وحدت گرا با نگاه تمدنی به معنی آن نیست که تنها در خصوص وحدت حرف بزنیم بلکه کار و حرف ما باید تجلی وحدت باشد و این اقدام با شعار کارساز نیست و در عمل به وقوع می‌پیوندد و رسانه باید تجلی‌گاه وحدت باشد و فراجناحی، فراقومی و فرامذهبی عمل کند.

آیت الله محامی تصریح کرد: نقد سازنده و منصفانه با ارائه پیشنهاد و مطالبه ‌گری منطقی بدون ملاحظات سیاسی و جنایی عامل تحقق عملی و تجلی وحدت خواهد بود.

وی ادامه داد: رسانه باید کار هنری، قوی، همراه با محتوا و پیام دقیق باشد تا تاثیرگذاری عمیق و ماندگار باشد زیرا کار ضعیف هنری و محتوایی نمی‌تواند نتیجه بخش باشد.

امام جمعه زاهدان بر مقابله با توطئه تفرقه تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست‌های شیطانی دشمن ایجاد تفرقه است که باید با این توطئه با ظرافت مقابله کنیم زیرا گاهی دشمن شبهه افکنی می‌کند که باید با جهاد تبیین جواب دقیق، عقلانی و منصفانه ارائه کنید.

ارسال نظرات