خبرهای داغ:
سردار کوشکی گفت: بسیاری از مشکلات کنونی ریشه در فراموش کردن سیره شهدا و مسیری بود که خود رفتند و در وصیت‌نامه و زندگینامه خود گوشه‌ای از آن را فراروی ما قرار دادند.
کد خبر: ۹۴۹۸۲۵۲
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در نشست شورای حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان بوانات که با هدف بررسی، جانمایی یا ساماندهی یادمان‌ شهدای گمنام این شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار و سایر مدیران این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بسیاری از مشکلات کنونی ریشه در فراموش کردن سیره شهدا و مسیری بود که خود رفتند و در وصیت‌نامه و زندگینامه خود گوشه‌ای از آن را فراروی ما قرار دادند.

سردار کوشکی ابتدا ایام و اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و با اشاره به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا و ماه نزول آیات الهی قرآن و بهترین ماه برای پذیرش و اجابت خواست و دعای ما است.

این پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به اینکه ما مدام از خدا می‌خواهیم که ما را جزو شهدای قیام حضرت ولی عصر (عج) قرار بدهد افزود: شهدای گرانقدر ما در این مسیر تا پای جان پیش رفتند و نهایتاً دعای «وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ» را عینیت بخشیدند.

سردار کوشکی با بیان اینکه قطره قطره خون شهدا در جهت استقرار نظام الهی و انقلابی است و شهدا برهم زننده جمع خبائث و اتحاد دشمنان بودند اظهار داشت: جنگ تحمیلی علیه ما جنگ جهانی سوم بود و تمام استکبار علیه ما بسیج شده بودند و جنگ پیچیده و ترکیبی و چندبعدی که از مهرماه امسال علیه ما شروع شد نیز جنگ جهانی چهارم بود و دشمن آنقدر فضای مجازی را تسخیر کرده بود که عده ای تا همین اواخر فکر می‌کردند کار نظام تمام شده است.

سردار کوشکی جهرمی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در بیش از 80 سخنرانی‌ خود به شهدای دفاع مقدس استناد کرده‌اند و خیلی از کارشناسان و تحلیلگران نیز علت مسایل اخیر و کمرنگ شدن فرایض دینی در جامعه را تبیین نشدن سبک زندگی شهدا و بیان نکردن سیره والدین شهدا می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: باید یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و با این کار علاوه بر اینکه خانواده شهدا دلشان آرام می‌گیرد مردم نیز الگوگیری می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس افزود: بسیاری از مصوبات سال 98 در خصوص یادمان شهدا و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا در برخی شهرها زمین مانده و یادمان شهدایی که قرار بود به مرکزی فرهنگی تبدیل شود در برخی شهرها مغفول مانده و امروز نیز شاَن دولت انقلابی ایجاب می‌کند که مصوبات اجرا شوند.

سردار کوشکی افزود: در برخی از شهرها مثل فسا همین یادمان شهدا مرکز فرهنگی شده و مردم با شور و معنویت خاصی گرد این محفل می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا به ما نیازی ندارند و ما امنیت خود را مدیون آنها هستیم و طبق ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس هیات امنای یادمان شهدای هر شهری فرماندار است و به عقیده ما فرماندار باید ترتیبی بدهد که جلسات حداقل سه ماه یکبار برگزار شود و مصوبات پیگیری شوند.

سردار کوشکی افزود: یادمان شهدا 9 عنصر اساسی دارد که آب، برق و جاده دسترسی سه عنصر اصلی است که به کمک دستگاه‌های اداری باید تامین شود و فضای سبز شهری، نورپردازی، فضا و محوطه یادمان، سازه یادمان، گالری جهت انتقال فرهنگ شهدا و سرویس بهداشتی از جمله این عناصر است و باید عناصر مورد نیاز جهت احداث یادمان شهدا از جمله طهارت زمین و غصبی نبودن آن و سایر ظرفیتهایی که باید دیده شوند با دقت بررسی شوند.

شهرستان بوانات در شمال استان فارس قرار دارد و تنها بخش مرکزی این شهرستان بیش از 70 شهید تقدیم نظام و انقلاب نموده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها