نماینده ولی فقیه در گیلان:

دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه بسیاری از افراد هنوز اطلاع درستی از افتخارات جمهوری اسلامی ندارند، گفت: این افتخارات و دستاوردها باید برای جوانان و مردم بازگو شود.
کد خبر: ۹۴۹۸۲۶۱
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از صومعه‌سزا، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر شنبه در نشست مجمع و هیئت اندیشه‌ورز استادیاران نواحی و سرمربیان اقشار شبکه تربیتی بسیجیان سپاه قدس گیلان اظهار کرد: امام (ره) درباره جایگاه بسیج و بسیجیان فرمودند غفلت از ایجاد ارتش ۲۰ میلیونی، سقوط در دام ابرقدرت جهانی را به‌دنبال خواهد داشت و بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست بلکه باید هسته‌های مقاومت در تمام جهان ایجاد شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جایگاه بسیج افزود: «اکثریت ملت ایران، بسیجی هستند و این دلیل شکست‌ناپذیری نظام جمهوری اسلامی است».

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: ائمه اطهار (ع) بعد از حادثه کربلا، احیای اسلام و معرفی معارف دین به مردم و دیگری تربیت نیروهای صالح و کادر سازی بوده است از این رو امامان حزب سیاسی مذهبی تشکیل تا در وقت مناسب از اسلام دفاع شود.

لزوم مطالعه تاریخ سیاسی صد سال اخیر

امام جمعه رشت با اشاره به لزوم مطالعه تاریخ سیاسی صد سال اخیر، حوادث مختلف انقلاب اسلامی و اهمیت تربیت نسل گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های اخیر خود به خطای محاسباتی دشمن اشاره کردند و دلیل خطای محاسباتی دشمن نیز نداشتن ایمان و عدم برخورداری از عنصر توکل به خدا است به همین خاطر اکثر شعارهای اغتشاشات هم مارکسیستی بود.

وی با بیان اینکه ایمان نداشتن به آخرت موجب خطای محاسباتی دشمنان شد، افزود: دشمنان ما هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند البته رسانه امپراطوری غرب نیز به آنان اجازه نمی‌دهد که ملت ایران را درست بشناسند.

امام جمعه رشت با اشاره به نقش مهم روحانیت در جامعه ایرانی و عدم شناخت دشمن از جایگاه روحانیت در این جامعه تصریح کرد: دشمنان از نقش روحانیت در جامعه ایرانی و راهبرد ملت ایران بی‌اطلاع هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر مسئله جهاد تبیین و نقش‌آفرینی حضرت زینب (س) و حضرت ام‌البنین (س) در عرصه جهاد تبیین گفت: دشمن سعی می‌کند شایعات و شبهاتی را در عرصه اعتقادی، معادلات تاریخی و سیاسی برای جوانان و مردم ایجاد کند.

یکی از اهداف دشمن شبهه افکنی بین مردم است

آیت‌الله فلاحتی یکی از اهداف دشمن در ایجاد فتنه را شبهه‌افکنی دانست و عنوان کرد: شبهات باعث می‌شود افراد قدرت تشخیص حق و باطل را از دست بدهند و در اغتشاشات اخیر حتی برخی علما، حوزویان و مردم عادی دچار سردرگمی شده بودند.

امام جمعه رشت با اشاره به شبهات عادی و سازمان‌یافته دشمن اضافه کرد: شبهات عادی ممکن است در ذهن همه وجود داشته باشد و یکی از راه‌های رفع شبهات، مطالعه دائم است بنابراین جوانان و نوجوانان در ابتدا حتماً کتاب‌های شهید دستغیب و سپس کتاب‌های شهید مطهری را بخوانند و این آثار ۸۵ درصد از شبهات را پاسخ می‌دهد.

وی شبهات سازمان‌یافته را متشکل از دو بخش دروغگویی و حق پوشی دانست و عنوان کرد: شبهات سازمان‌یافته سعی در پوشاندن حق دارد و برای مقابله با این گونه شبهات باید فهم درست از شبهه داشته باشیم چون این شبهات، سریع فرد را فریب می‌دهند.

دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، شناخت روش‌ها و شیوه‌های اقناعی، پاسخ لحظه‌ای به شبهات، یارگیری و معرفی شاهد برای پاسخ به شبهه، ارائه روایت صحیح از حوادث و بررسی حوادث و مطالعه دقیق آن را از جمله راهکارهای پاسخ به شبهه برشمرد و بیان کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز حائز اهمیت است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه بسیاری از افراد هنوز اطلاع درستی از افتخارات جمهوری اسلامی ندارند، اضافه کرد: این افتخارات و دستاوردها باید برای جوانان و مردم بازگو شود.

امام جمعه رشت به توافق میان عربستان و ایران اشاره و بیان کرد: ارتباط ایران با عربستان، افول آمریکایی‌ها را به‌دنبال خواهد داشت زیرا حیاط خلوت آمریکا را هدف قرار دادیم.

امام جمعه رشت با اشاره به مشکلات افزایش نرخ دلار گفت: افزایش نرخ ارز و دلار خواسته دولت نبود بلکه افرادی پست از بیرون سعی کردند در افزایش نرخ دلار نقش ایفا کنند و هدف‌شان نیز ملتهب کردن جامعه بوده است.

پایان پیام/

ارسال نظرات