باهدف‌معرفی‌استعدادهای‌برترطراحی‌لباس‌وارتباط‌دانشگاه‌واصناف
مدآفرین در دو بخش طراحی لباس و طراحی پارچه برگزار می‌گردد و با توجه به ارتباط نزدیک این رویداد با صاحبان صنایع، صنوف و اتحادیه‌های فعال در این بخش از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است.
کد خبر: ۹۴۹۸۴۰۴
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرنگار سرویس اصناف خبرگزاری بسیج؛ سومین دوره رویداد ملی مدآفرین، که در روزهای 18 و 19 اسفند ماه مصادف با ایام میلاد امام زمان (عج) به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد.

این رویداد با مشارکت سازمان بسیج اصناف کشور، سازمان بسیج علمی کشور، دانشگاهای مطرح حوزه طراحی لباس، صنعتگران و شرکت‌های فعال در زمینه مد و لباس با هدف معرفی استعدادهای برتر طراحی لباس کشور و تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه و توسعه اصناف مربوطه همه ساله برگزار می‌گردد.

دکتر حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در مراسم اختتامیه سومین رویدادملی مدآفرین  بیان کرد:

طراحی لباس بانوان شاغل درواحدهای صنفی وفروشگاههای بزرگ وزنجیره ای ازبرنامه های این رویدادبودکه باحضورطراحان محترم ازبیست استان کشوراین مهم اتفاق افتادوازبین طرحهای متعددومتنوع، ده طرح توسط اساتیدبرجسته کشورانتخاب وبه جامعه صنفی کشورمعرفی گردید.

عضوهیات عالی نظارت براصناف افزود:تمام فروشندگان موظفندچارچوب قوانین رابا حفظ حجاب وپوشش رعایت نمایندواین سازمان باهمت موسسه"حصان"برای رفع دغدغه فروشندگان وصاحبان مشاغل باایده ای نومبادرت به برگزاری این رویدادوارائه طرحهای مناسب پوشش فروشندگان ومتصدیان خانم نمود.

وی درپایان ازدکترمفتاحی رییس موسسه حصان وتمام دانشگاههایی که دراین امرتلاش نمودند تشکروقدردانی نمود.

مد آفرین

در ادامه؛

مدآفرین در دو بخش طراحی لباس و طراحی پارچه برگزار می‌گردد و با توجه به ارتباط نزدیک این رویداد با صاحبان صنایع، صنوف و اتحادیه‌های فعال در این بخش از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است.

مسابقه زنده طراحی لباس مدآفرین به صورت برخط برگزار می‌گردد و در این دوره از 15 استان کشور در این مسابقه حضور یافتند. این مسابقه به صورت تیمی (3نفره) است و طی همکاری نزدیک بین طراحان، الگوسازان و دوزندگان لباس‌ها با نظارت و هدایت مربیان حاضر در رویداد و داوران مجرب تولید می‌گردد. در این دوره از رویداد حدود 80 اثر در دو بخش طراحی لباس برای بانوان شاغل در فروشگاهای بزرگ و طراحی پالتو زنانه به دبیرخانه رویداد ارسال گردید.

مدآفرین1401 میزبان بیش از 40 تیم از سراسر کشور بوده و جوایز خود را در سه بخش لباس مشاغل، پالتو اجتماع و برگزیدگان ویژه به تیم‌های برتر اهدا نمود.

لازم به ذکر است که در این رویداد دانشگاهای آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران مرکز، یزد، مشهد، و همچنین دانشگاه الزهرا و دانشگاهای فنی حرفه ‌ای شریعتی ، ارومیه، شاهرود، اهواز و سنندج حضور داشته‌اند.

به علاوه پارچه‌های مسابقه توسط شرکت‌های جهان اروم ایاز و پوشاک زنانه سرژه تهیه و اهدا شد و جوایز توسط شرکت‌های ماشین دوخت قهرود(ایران جک) و جهان اروم ایاز به شرکت‌کنندگان تقدیم گردید و پشتیبانی فنی و تامین ماشین آلات و راه‌اندازی خطوط با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و شرکت ایران جک صورت گرفت و همچنین علاوه بر 9 تیم‌ برتر رویداد به 14 تیم برای طراحی فاخر و خلاقانه دیپلم افتخار اهدا شد.

لازم به ذکر است که اسامی برندگان رویداد به شرح ذیل است:

     لباس مشاغل

  1. دو گروه مشترکاً مقام اول را بدست آوردند.

(گروه اول: خانم زینب گریوانی، خانم فاطمه شکوهی فرد، خانم فاطمه میرزایی)

(گروه دوم: خانم نازنین رضایی، خانم فاطمه مظاهری، خانم ساغر بازخانه)

  1. خانم فاطمه برومند، خانم فائزه فریس آبادی، خانم فاطمه صفائی مهر آبادی
  2. خانم ربابه فاضل زاده، خانم فاطمه حسن پورملا، خانم پریسا میرعابدینی

      پالتو ایاز

  1. خانم زینب گریوانی، خانم فاطمه شکوهی فرد، خانم فاطمه میرزایی
  2. خانم نازنین رضایی، خانم فاطمه مظاهری، خانم ساغر بازخانه
  3. خانم نرگس حاتمی، خانم یکتا مقدم بجدن، خانم مریم زرگری

      قهرمان قهرمانان

  1. خانم زینب گریوانی، خانم فاطمه شکوهی فرد، خانم فاطمه میرزایی
  2. خانم نازنین رضایی، خانم فاطمه مظاهری، خانم ساغر بازخانه
  3. خانم فاطمه برومند، خانم فائزه فریس آبادی، خانم فاطمه صفائی مهر آبادی

      دیپلم افتخار لباس مشاغل (بر اساس سرگروه تیم)

  1. خانم تمرآبادی
  2. خانم صناعت گر
  3. خانم حاتمی
  4. خانم صادق اقبالی
  5. خانم یوسفی
  6. خانم ایرانپور
  7. خانم احمدپور

      دیپلم افتخار پالتو ایاز (بر اساس سرگروه تیم)

  1. خانم رحمانی
  2. خانم فلاح
  3. خانم احمدپور
  4. خانم برومند
  5. خانم تمرآبادی
  6. خانم فاضل زاده
  7. خانم هاجری
ارسال نظرات