فعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در آیینی با حضور جمعی از مسئولان استان در یاسوج تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۴۹۸۵۱۹
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، این آیین عصر امروز با حضور آیت الله «سیدنصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، سید افضل حسینی مدیرکل حوزه ریاست استانداری و عاطفه سادات مدبر نژاد مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در یاسوج برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این آیین از همه کسانی که در نشر ارزش های دفاع مقدس تلاش می کنند تقدیر کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۶۰ عنوان کتاب با موضوع خاطره، زندگینامه، نمایشنامه، شعر، تاریخ شفاهی و غیره با حمایت این اداره‌کل تولید و به مرحله چاپ رسید.

 سرهنگ امیر عباس آسمند ، دفاع مقدس در استان و نقد و بررسی چهار عنوان کتاب را از دیگر برنامه‌های حوزه دفاع مقدس استان در یک سال گذشته عنوان کرد.

وی با اشاره به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با همکاری دانشگاه یاسوج، گفت: در این راستا تاکنون ۲۷۶ پرونده علمی تشکیل و ۱۹۲ مقاله علمی تدوین شده است.

آسمند خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۶۰ عنوان کتاب با موضوعات خاطره، زندگینامه، نمایشنامه، شعر، تاریخ شفاهی و غیره با حمایت این اداره‌کل تولید و به مرحله چاپ رسید و برای سال آینده نیز تولید و چاپ ۱۰۸ عنوان کتاب برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری جشنواره‌های شعر و داستان، برگزاری همایش اسوه‌های صبر و مقاومت و تجلیل از نویسندگان زن، اجرای طرح‌های «سلاله‌ها» و «خورشید خانه‌ات باش»، برگزاری ۲۱ نمایشگاه با موضوع زن و مقاومت در مدارس و ثبت و ضبط خاطرات همسران شهدای استان از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سال ۱۴۰۱ بود.

آسمند با اشاره به پوشش خبری همه رویدادهای حوزه ایثار و شهادت در خبرگزاری دفاع مقدس استان، ادامه داد: همچنین در یک سال گذشته ۲۶ سایت خبری و روزنامه اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس استان را پوشش دادند.

وی متذکر شد: هنرمندان، نویسندگان، پژوهشگران و برخی دیگر از اقشار در اجرای برنامه‌های حوزه دفاع مقدس فعالیت داشتند که در این راستا از افرادی که در سال ۱۴۰۱ بیشترین همکاری را با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام دادند، تقدیر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با اشاره به تأثیر اردوهای راهیان نور در ایجاد تحول فکری و معنوی قشر جوان و نوجوان، گفت: جوانان با قدم گذاشتن در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، دچار تحول عظیم فرهنگی و فکری و معنوی می‌شوند.

آیت الله «سیدنصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد امروز در آیین تجلیل از فعالان حوزه دفاع مقدس این استان، اظهار داشت: در سایه دفاع مقدس، امنیت پایداری برای ما ایجاد شده و دوران پرافتخاری برای ما در تاریخ ثبت شده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان، افزود: بسیاری از آزادی‌خواهان جهان از انقلاب اسلامی درس گرفتند و مولود انقلاب و نظام اسلامی هستند.

حسینی به تأثیر اردوهای راهیان نور بر جوانان اشاره داشت و بیان کرد: جوانان با قدم گذاشتن در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، دچار تحول عظیم فرهنگی و فکری و معنوی می‌شوند.

وی متذکر شد: در طول تاریخ پر فراز و نشیب ایران برخی جنگ‌ها برای ما ذلت‌بار بود اما دوران دفاع مقدس برای ما افتخارات و دستاوردهای زیادی را در پی داشت.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: از همه کسانی که در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنند تشکر می‌کنیم.

در پایان این مراسم از فعالان حوزه دفاع مقدس و مقاومت با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.

 

فعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند + ( تصاویر)فعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند + ( تصاویر)فعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند + ( تصاویر)فعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند + ( تصاویر)

فعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

فعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدندفعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدندفعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدندفعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدندفعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدندفعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدندفعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدندفعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدندفعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدندفعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدندفعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدندفعالان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند + ( تصاویر)

 

 

 

ارسال نظرات