با حضور وزیر نفت به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛

آغاز عملیات پروژه تقویت خطوط گاز تربت جام به همت قرارگاه سازندگی خاتم/۷۴ کیلومتر خط کمکی گاز قبل از زمستان آینده به اتمام می رسد

مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه تقویت خط انتقال گاز تربت جام به طول ۷۴ کیلومتر به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با حضور استاندار خراسان رضوی، مسئولان استانی و شهرستانی و حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نفت در کیلومتر 10 محور این شهرستان در روستای «نوده» برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۸۵۲۹
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه تقویت خط انتقال گاز به شهرستان تربت جام با حضور استاندار خراسان رضوی، مسئولان استانی و شهرستانی و حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نفت در کیلومتر 10محور تربت جام ، روستای «نوده» برگزارشد. و اعلام شدبا بهره برداری از خط تقویتی ۱۶ اینچی، 10 شهر با ۱۶۶ هزار مشترک برای تامین گاز پایدار مشکلی نخواهند داشت.

وزیر نفت که به صورت ویدئو کنفرانس در این مراسم صحبت می کرد با اشاره به شروع عملیات اجرایی خط لوله کمکی ۱۶ اینچی از صالح آباد به تربت جام گفت: سرمای کم سابقه ای در زمستان امسال داشتیم که دمای ۲۴ استان به منهای ۲۴ درجه رسید و از طرفی با اتفاقاتی که در کشور ترکمنستان رخ داد، صادرات گاز به ایران قطع شد که شهرستان ها و روستاهایی که سرشاخه بودند در شمال شرق استان با افت فشار و قطع گاز مواجه شدند.

اوجی ادامه داد: شرکت ملی نفت و گاز امسال بالاترین رقم تولید را داشتند؛ رکوردی که بی نظیر بود و یک لحظه در تولید، فراوری و انتقال گاز وقفه ایجاد نشد و با کمترین چالش زمستان را پشت سر گذاشتیم .

وی تصریح کرد: با مطالعات و آسیب شناسی در کوتاه ترین زمان ممکن وعده ای که دادیم محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق قولی که به نمایندگان مجلس داده شد با اقدامات انجام شده درکوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در خراسان بزرگ، گلستان و سمنان مشکلات گازی برطرف خواهد شد.

وی با قدردانی از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) اظهارکرد: مسئولان این قرارگاه قول دادند خط انتقال به طول ۷۴ کیلومتر را تا پایان پاییز سال آینده اجرا کنند و به بهره برداری برسانند.

اوجی با اشاره به این که با ظرفیت هایی که در کشور و منطقه داریم ، دیگر شاهد قطع گاز نخواهیم بود ،گفت: از مجموع ۹۰ هزار اشتراک در تربت جام گاز ۱۷ هزار مشترک قطع و قبض گاز این مشترکان در این ماه رایگان شد.


تکمیل پروژه تا سال آینده

استاندار خراسان رضوی با حضور در شهر تربت جام گفت: با توجه به بسته ای که با وزیر نفت معین شد، دو خط ۱۱ و تابش را پیگیری خواهیم کرد که امیدواریم تا سال آینده درمواجهه با سرما که نقطه اوج مصرف گاز در بخش خانگی ، تولیدی و صنعتی است،خراسان دچار مشکل گازی نشود.

یعقوبعلی نظری با قدردانی از شرکت ملی نفت و گاز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) افزود: ذخیره سازی گاز در دستور کار شرکت گاز قرار می گیرد و با بهره برداری از خط تقویتی ۱۶ اینچی، 10 شهر با ۱۶۶ هزار مشترک برای تامین گاز پایدار مشکلی نخواهند داشت.

همچنین مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی در این مراسم گفت: با تاکید وزیر نفت پس از اخذ تمام مجوزها عملیات اجرایی خط کمکی ۱۶ اینچی گاز از صالح آباد به تربت جام به طول ۷۴ کیلومتر توسط پیمانکار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) آغاز شد.

افتخاری افزود: با اجرای این پروژه، پایداری گاز در منطقه تامین می شود و پروژه در کوتاه ترین زمان‌ممکن به بهره‌برداری خواهد رسید .

وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برمبنای نگاه عام المنفعه و رسالتی که دارند و بر اساس منویات مقام‌ معظم رهبری و ریاست جمهوری به صورت جهادی مقدمات کار و مجوزها را فراهم و طرح را اجرایی کردند.

نماینده مردم تربت جام نیز در این مراسم گفت: با اجرای طرح خط انتقال کمکی گاز به تربت جام وضعیت گاز در تربت جام‌ پایدار خواهد شد و هم اکنون ۱۸۰ روستای مرزی از نعمت گاز برخوردارند و بیش از۹۵درصد مردم این منطقه از گاز استفاده می کنند.

رحیمی جهان آبادی با قدردانی از تحقق وعده وزیر نفت افزود: این پروژه قرار بود درمدت یک سال و‌نیم‌ به اتمام برسد که با تلاش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و پای کار بودن مردم و مدیران ‌تربت جام در طول ۸ ماه پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین فرماندارتربت جام افزود:با توجه به حادثه تلخ قطعی گاز ۱۷ هزار مشترک تربت جام در زمستان امسال برای خط انتقال کمکی گاز مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار منظور شد.

حسین جمشیدی اظهارکرد: براساس برآورد انجام شده و توان و تلاش قرارگاه خاتم الانبیا (ص)خط انتقال کمکی گاز به طول 74 کیلومتر قبل از فرا رسیدن زمستان سال آینده به بهره برداری می رسد تا دیگر شاهد قطع گاز در شهرستان نباشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها