خبرهای داغ:
مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا :

توافق ایران و عربستان، آغاز نظم نوین جهانی در غرب آسیاست

مرتضی امیرنژاد گفت :توافق با عربستان، بهبود روابط اقتصادی و دفاعی با چین و روسیه و کشورهای همسایه است.
کد خبر: ۹۴۹۸۵۶۷
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴

قزوین _ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج مرتضی امیری نژاد، مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در گردهمایی سیاسی پایوران و سربازان ناحیه بوئین زهرا، به توافق ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: احیای روابط ایران با عربستان یک گام بسیار مهم در راستای امنیت و ثبات پایدار در منطقه غرب آسیاست و توسعه سیاسی و اقتصادی دو کشور در کنار همکارهای منطقه ای می تواند پایانی برای گروه های تندرو و تروریستی و همچنین پایان افراطی گری در منطقه غرب آسیا باشد.  

وی در ادامه افزود: احیای روابط ایران و عربستان، آن هم با میانجیگری چین به عنوان یکی از ابرقدرت نوظهور در سطح جهان، یک شکست تمام عیار برای آمریکا در منطقه است. چین به عنوان یک بازیگر اقتصادی بزرگ در منطقه توانسته اعتماد سعودی ها را به خود جلب کند و در عوض عدم اعتماد به آمریکاها را در منطقه نمایان کند. 

امیری نژاد، توافق ایران و عربستان را آغاز نظم نوین جهانی در غرب آسیا دانست و گفت: این توافق در حقیقت نشان داد که سعودی ها علیرغم سال های زیاد در کنار آمریکا و در ائتلاف عبری، عربی و غربی، به حمایت واشنگتن در منطقه اعتمادی ندارند و این توافق یک بازی باخت، باخت برای آمریکاها در منطقه بود. مهم ترین معنای این توافق، پایان ابرقدرتی آمریکا در سطح جهان و آغاز نظم نوین جهانی در غرب آسیاست. آمریکایی ها با تفکر لیبرال سرمایه داری دنبال نظم نوین جهانی و رهبری بشریت بودند ولی با توجه به تحولات منطقه و جهان، باید شاهد افول آمریکا باشیم.  

مسئول سیاسی ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در پایان سخنان خود، به سیاست خارجی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در بحث سیاست خارجی بر خلاف دولت قبل که تمام تخم مرغ های خود را در سبد غرب گذاشته بود و امید داشت از مسیر برجام مشکلات اقتصادی داخل کشور را حل کند، نگاه ویژه ای به شرق و همسایگان دارد و حضور در سازمان شانگهای و توافق با عربستان نمونه ای از سیاست خارجی دولت سیزدهم است. بدون شک حضور در شانگهای، توافق با عربستان، بهبود روابط اقتصادی و دفاعی با چین و روسیه و کشورهای همسایه و همچنین کاهش تنش با همسایگان، می تواند در آینده نزدیک آثار اقتصادی بزرگی را به همراه داشته باشد.

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها