استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با مدال آوران المپیاد مهارت گفت: در رشته خودتان متوقف نشوید و هر روز با تلاش بسیار و حرکت رو به جلو منشا تحولی بزرگ در منطقه شوید.
کد خبر: ۹۴۹۸۵۷۲
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷
با تلاش می توانیم منشا تحولی بزرگ در سیستان و بلوچستان شویم

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با مدال آوران المپیاد مهارت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: کسب رتبه‌های عالی شما قابل تقدیر است اما نباید در همین مرحله متوقف شوید بلکه هر روز باید یک قدم رو به جلو حرکت کنید و با تلاش زیاد منشا تحولی بزرگ در منطقه شوید.
 
 وی افزود: شما می‌توانید جوانان دیگر را هم در کنار خود داشته باشید و به آن‌ها آموزش دهید.
 
استاندار خاطرنشان کرد: وقتی که در بخش‌های مختلف علمی پیشرفت می‌کنید از یاد خدا غافل نشوید چون همه عالم در ید قدرت خداوند است و خداوند این موهبت را به شما عنایت کرده پس بسیار شکرگزار باشید.
 
 وی تصریح کرد: در کنار این رشد و ترقی باید مراقبت و تغذیه روح را سرلوحه کار خود قرار دهید و همواره به یاد خداوند باشید.
 
کرمی اظهار کرد : اگر جامعه‌ای بخواهد پیشرفت کند باید آن جامعه به نسل جدید و جوانان و کسانی که دارای خلاقیت و نوآوری هستند توجه داشته باشد.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره به مبحث علم و فناوری تاکید دارند و یکی از اولویت‌های سیستان و بلوچستان هم توجه به مبحث علم و فناوری است.
 
 وی اذعان کرد: در حال حاضر بخش کشاورزی در استان نیازمند آموزش است و علم و فناوری باید در این حوزه وارد شود.
 
استاندار ادامه داد: واحدهای صنعتی و بهره‌وری معادن استان نیز نیازمند فن آوری نوین است.
 
وی با اشاره به آمار بالای بیکاری در سیستان و بلوچستان بیان کرد: ظرفیت‌ها و استعدادهای استان در بخش‌های مختلف و از سویی وجود بیکاری در استان قابل توجیه نیست و سازمان فنی و حرفه‌ای  و دانشگاه‌ها در حوزه آموزش به صورت موثر و کاربردی  وارد شوند.
 
گفتنی است؛ المپیاد مهارت، هرساله برای دانش آموزان و دانشجویان و در چند مرحله شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی برگزار می‌شود، امسال این مسابقات بین ۳۱ استان کشور برگزار شد که دو مدال طلا و یک مدال برنز و سه دیپلم افتخار به استان سیستان و بلوچستان تعلق گرفت.

ارسال نظرات