یادواره 130 شهید هشت سال دفاع مقدس با حضور مسئولان در مسجد جامع چالدران برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۸۵۹۲
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیفعلی  محمدزاده، امام‌جمعه چالدران، امروز 22 اسفند در یادواره 130 شهید هشت سال دفاع مقدس که در مسجد جامع چالدران برگزار شد، گفت: گرامی داشت یاد و خاطره شهدا برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جدید ضروری است.
وی بیان کرد: امیدوار هستیم، شهدا ما را در تحقق اهداف مورد نظر اسلام، انقلاب و حرکت در مسیر ولایت یاری دهند.

وی با اعلام اینکه رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بدون‌منت و بدون هیچ چشم‌داشتی در نبرد حق علیه باطل حاضر شدند، جان خود را در راه دین و این کشور فدا کردند، افزود: امروز نوبت جوانان و نوجوانان است، تا ضمن حفظ آرمان شهدا، راه رزمندگان اسلام را ادامه دهند.

وی نام‌گذاری ۲۲ اسفند ماه به‌عنوان «روز بزرگداشت شهدا» را، فرصت بی‌بدیل برای گرامیداشت الگوهای ایثار و استقامت دانست و گفت: تبیین و ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت در برهه کنونی ضروری است، چون جمهوری اسلامی ایران نتیجه ایثار و از خودگذشتگی شهیدان والامقام و صبر خانواده‌های معظم آنهاست.

امام‌جمعه چالدران با اشاره به اینکه امروز کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران علمدار مقاومت و سلطه‌ستیزی در منطقه و جهان است، افزود: ملت ایران ایستادگی و مقاومت خود را از خون پاک شهدایی وام می‌گیرد، که در طول تاریخ مقابل ظلم و زور سر خم نکرده، از جان خود گذشتند، اما از آرمان‌های‌شان نگذشتند.

ارسال نظرات