خبرهای داغ:
با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور قزوین؛

مراسم بزرگداشت روز شهدا و یادواره شهدای اسفند قزوین برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز شهدا و یادواره شهدای اسفند ماه قزوین و حومه با حضور فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، استاندار قزوین، مدیرکل بنیاد و جمعی از مسئولان استان قزوین و مردم شهیدپرور برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۸۷۴۹
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰

قزوین_به گزارش خبرنگار بسیج، مراسم بزرگداشت روز شهدا و یادواره شهدای اسفند ماه قزوین و حومه، با حضور مسئولان استانی و مردم شهیدپرور قزوین به‌ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.

این مراسم همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در شهرک کوثر قزوین برپا شد.

در مراسم فوق، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین ضمن قدردانی از زحمات مسئولان در برپایی مراسم بزرگداشت روز شهدا و یادواره شهدای اسفند ماه قزوین و حومه، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

این مسئول افزود: مردم قزوین در یادواره‌های شهدا گرد هم می‌آیند تا بار دیگر با آرمان‌های انقلاب و شهدا تجدید بیعت کرده و راهشان را ادامه می‌دهند.

اعلایی ادامه داد: مردم انقلابی استان قزوین همواره در زمانی که دشمنان توطئه‌های مختلفی علیه نظام جمهوری اسلامی طراحی می‌کنند، در صحنه هستند و از ارز‌ش‌های اسلام حراست می‌کنند که این مهم بیانگر ارادت و علاقه وافر آنها به امام راحل، شهدا و انقلاب است.

استاندار قزوین در پایان مطالبی پیرامون موفقیت و مسیر رو به رشد ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی، نظامی، فرهنگی، اجتماعی و بین‌المللی بیان کرد.

در ادامه این مراسم، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به ایام بزرگداشت شهدا گفت: یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی(ره) بنیاد شهید تأسیس شد و ۲۵ سال بعد در سال ۱۳۸۳ این روز با عنوان روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری و به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید و در تقویم رسمی کشور لحاظ شد.

این مسئول افزود: در همین راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برنامه‌هایی با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، تبیین سیره و منش شهیدان، احیا، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن روز بزرگداشت شهدا در نظر گرفته و اجرا کرده است.

وی روز بزرگداشت شهدا را به همه جامعه ایثارگران، کارکنان خدوم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و همه افرادی که راه و منش شهدا را ادامه می‌دهند، تبریک گفت.

اسمعیلی افزود: مسئولان و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران به مدد شهدا همه تلاش خود را می‌کنند تا بتوانند با رسیدگی به امور جامعه ایثارگران و همچنین خدمات‌رسانی مطلوب به این قشر معظم جامعه، رضایتمندی واقعی آنها را کسب کنند‌.

وی ادامه داد: همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران با اجرای برنامه‌های ترویجی تلاش می‌کند که ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و احیای ارزش‌های اسلام، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهد‌.

در ادامه مراسم یاد شده، حجت‌الاسلام محمد صادقی روایتگر و استاد حوزه و دانشگاه به روایت‌گری رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و صبر و مقاومت والدین شهید در هشت سال دفاع مقدس و ویژگی‌های اخلاقی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

در مراسم فوق، برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله اجرای موسیقی، مولودی‌خوانی، سرود، پخش کلیپ و نماهنگ برگزار شد. همچنین طی این مراسم، گروه سرود بنات‌الحیدر به سرپرستی عارفه محمدی از مسجد امیرالمومنین(ع) قزوین به اجرای سرود پرداختند.

گفتنی است؛ در این مراسم سردار رستمعلی رفیعی‌آتانی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، ابوالحسن کبیری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، عباس کاظمی فرماندار شهرستان قزوین و محسن آخوندی مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین حضور داشتند.

همچنین مسئولان استان قزوین با اهدای هدایایی از خادمان شهدای گلزار شهدای قزوین، هنرمند نخبه سید مرتضی عبدحسینی (فرزند شهید) و کانون فرزندان شهید استان تجلیل کردند.

این مراسم در بزرگداشت یاد و خاطره شهدای عملیات‌‌های خیبر، بدر، والفجر ۸ و والفجر ۱۰ گرامی برگزار شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها