خبرهای داغ:

کمک خانواده های شهیدان خوزستان به ساکنان مناطق محروم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: قرارگاه های جهادی خانواده های شاهد برای خدمت‌ به ساکنان مناطق محروم در استان فعال است.
کد خبر: ۹۴۹۸۹۹۳
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: استان خوزستان با تقدیم ۲۴ هزار شهید نقش ویژه‌ای در جمهوری اسلامی داشته است.

حسن نورانی با بیان اینکه در اساس‌نامه بنیاد شهید، وظیفه بنیاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و بعد از آن خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری و خانواده‌های شهدا ست گفت : در حال حاضر ۲۵ قرارگاه جهادی جهت خدمت‌رسانی در مناطق محروم به همت خانواده‌های شهدا برپا شده که به مناطق محروم کمک می‌کنند.

 

نورانی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های که در استان خوزستان در حال حاضر داریم ۱۶ هزار عدد است، گفت: اختلاف که بین ۱۶ هزار تا بیست و چهار هزار شهید استان است، این است که خیلی از خانواده‌های شهدا مهاجرت کرده‌اند و پرونده‌های آن‌ها در استان‌های دیگر است و همین امر سبب شده از آمار استان خوزستان کم شود و به دیگر استان‌ها اضافه شود.

 

وی با اشاره به آمار جانبازان و آزاده‌های استان خوزستان گفت: ۳۷ هزار جانباز و دو هزار و هفتصد و پنجاه نفر آزاده سرافراز داریم.

 

نورانی با اشاره به اولویت‌های مهم بنیاد شهید گفت: اولویت‌های بنیاد در دو بخش فرهنگی و خدمت‌رسانی است.

 

مدیرکل بنیاد شهید استان خوزستان افزود: در اربعین حسینی ۴۳ موکب با همکاری بنیاد و خانواده‌های شهدا برپا شد. در ایام اربعین قریب به دویست موکب به نام مبارک شهدا توسط مردم برپا و فعالیت کردند.

 

وی با بیان اینکه استان خوزستان تنها استانی است که بالاترین آمار را در برگزاری یادواره را دارد گفت: اوج برگزاری این یادواره‌ها بهمن و اسفندماه است که این یادواره‌ها نقش مهمی در هدایت فرهنگی دارد.

 

نورانی در ادامه به فعالیت مدارس شاهد در خوزستان اشاره و گفت: ۱۱۹ مدرسه شاهد در سطح استان خوزستان وجود دارد که با همکاری آموزش و پرورش اداره می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید استان خوزستان با بیان اینکه یکی از وظایف بنیاد سازماندهی مزار‌های شهدا است که در سطح استان خوزستان باید به صورت ویژه‌ای نگاه شود، گفت: رایزنی‌هایی با معاون عمرانی استانداری و مدیرکل امور روستایی استان انجام شده است و مقرر شد حدود هفتصد مزار شهدا روستایی در سطح استان ساماندهی شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید استان خوزستان با اشاره به اهمیت ثبت و ضبط خاطرات شهدا گفت: ۶ ماه دوم امسال بیش از دو هزار تاریخ شفاهی از خانواده‌های شهدا و جانبازان در سطح استان ضبط و ثبت شده است، همچنین بیش از ۱۱۰ کتاب در سال گذشته چاپ و نیز ۵۱ مستند از شهدای شاخص استان تهیه و منتشر شد.

 

وی با اشاره به موضوع ساماندهی مزار شهدا و حواشی که در اهواز رخ داد گفت: به خواست و رضایت خود خانواده شهدا موضوع ساماندهی مزار شهدا در دستور کار قرار گرفته است، ساماندهی با یکسان‌سازی تفاوت دارد که ما دنبال یکسان‌سازی نیستیم.

 

نورانی با بیان اینکه در شش ماهه امسال، دو برابر سال گذشته کمیسیون پزشکی در استان برپا کردیم گفت: درصد از کار افتادگی جانبازان لحاظ می‌شود نه مجروحیت آن‌ها و تیم‌های قوی و متخصص کشوری در این کمیسیون‌ها به شکل منظم بررسی می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها