فرمانده سپاه ناحیه اراک از اعزام ۱۵۰۰ نفر از این شهرستان به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۸۹۹۴
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محمد مهجوری، فرمانده سپاه ناحیه اراک در آیین اعزام راهیان نور عمومی شهر اراک با اشاره به اهمیت برگزاری این حرکت فرهنگی گفت: یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس اردوهای راهیان نور است که بستری برای انتقال حماسه ها و رویدادهای هویت ساز را برای نسل نوجوان و جوان فراهم کرده و طی این سال ها به عنوان یک فناوری برکات فراوان داشته است.

وی افزود: هر سال شاهد افرایش اعزام ها و استقبال مردم از اردوهای راهیان نور هستیم؛ حضور نوجوانان و جوانان در این اردوها بسیار چشمگیر است و این نشان دهنده جذابیت و پویایی مکتب ایثار و شهادت و شوق و اشتیاق نسل جدید برای آشنایی با حماسه های دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: اردوهای راهیان نور نسل جدید را با رموز موفقیت ملت ایران در دفاع مقدس آشنا می سازد و فرهنگ "ما می توانیم" که از لازمه های حرکت در گام دوم و پیشرفت است را به خوبی برای جوانان نهادینه سازی می کند.

سرهنگ مهجوری ادامه داد: استان مرکزی و شهر اراک طی سال های اخیر در اعزام و برگزاری اردوهای راهیان نور پیشتاز و موفق بوده و از مهر ماه سال‌جاری که اعزام به مناطق عملیاتی جنوب را شاهد هستیم شاهد استقبال آحاد و اقشار مردم می باشیم.

وی با تشریح آخرین وضعیت برگزاری اردوهای راهیان نور در اراک گفت: امروز شاهد دومین اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب هستیم که این عزیزان به مدت ۴ روز از مناطق دوکوهه، هویزه، سوسنگرد، علقمه، کانال کمیل، اروند کنار، موقعیت شهید محمودوند، خرمشهر، آبادان، فتح المبین، فکه، طلائیه، دهلاویه و سایر مناطق دیگر بازدید خواهند کرد و برنامه های فرهنگی دیگر از جمله رزمایش فرهنگی و رزمی علمداران نیز برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک خاطرنشان کرد: مجموعا ۱۵۰۰ نفر به شکل راهیان نور عمومی از شهر اراک اعزام خواهند شد و اعزام ها تا ۲ فروردین ماه ادامه خواهد داشت؛ علاقه مندانی که برای اعزام با خودروهای شخصی ثبت نام کرده اند فردا ۲۴ اسفند اعزام خواهند شد و تا یکم فروردین در مناطق هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات