معارف قرآن به طور مستمر برای مردم تشریح شود

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری جلسات برای بیان معارف قرآن در طول سال حائز اهمیت است و نباید تنها به ایام خاص مانند ماه مبارک رمضان اکتفا کنیم.
کد خبر: ۹۴۹۹۰۰۴
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در طول سال گفت: انسان مومن، متعهد، متخلق و دلسوز مردم در هر کجا و با هر مقدار کار موثر است و رفتار و گفتار او جاذبه خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برای تاثیرگذاری روی دیگران ابتدا باید به خودمان بپردازیم.

وی به بیان هشت نکته خطاب به ائمه جمعه استان پرداخت و بیان کرد: نکته اول بیان جامع و دقیق معارف اسلامی است نه اینکه یکجانبه، افراطی و موهم خلاف سخن بگوییم از این جهت که تربیت مردم باید متوازن باشد.

امام جمعه زاهدان نکته دوم را نگاه تمدنی و تعاملی با پیروان همه مذاهب در عین دفاع از حقانیت دین و مذهب عنوان کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان توجه به نقش‌های تفرقه افکنانه دشمن در جهان اسلام، کشور و استان را نکته سوم بیان کرد و افزود: مصادیق فراوانی در این جهت وجود دارد از جمله ساخت فیلم‌های مختلف جهت تفرقه افکنی توسط سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی که همچون دو لبه قیچی در تلاش هستند تا وحدت جامعه اسلامی را از بین ببرند.

وی بر لزوم روشنگری برای مردم تاکید کرد و افزود: اینکار تنها منحصر به خطبه و سخنرانی نیست و لازمه کار ارتباط با اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان است تا به تدریج دل‌های آن‌ها را جذب و بتوانیم روی آن‌ها تاثیرگذار باشیم.

امام جمعه زاهدان خواستار محوریت معارف قرآن در طول سال شد و عنوان کرد: برگزاری جلسات جهت بیان معارف قرآن در طول سال حائز اهمیت است و نباید تنها به ایام خاص مانند ماه مبارک رمضان اکتفا کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خواستار اهتمام به مسائل فرهنگی شد و افزود: ائمه جمعه باید در راستای ثمربخش کردن شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها تلاش کنند.

وی بر لزوم برگزاری جلسات مشترک با روحانیون در شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: این جلسات باید  جهت همدلی و هم افزایی بیشتر برگزار شود تا مردم نیز این اتحاد و همدلی را احساس کنند.

ارسال نظرات