خبرهای داغ:

کلاهبرداری با ترفند واریز سود سهام عدالت

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی گفت: در آستانه واریز مرحله دوم سود سهام عدالت برخی مجرمان سایبری با ترفند‌های جدید و با ارسال پیامک و یا پیام در شبکه‌های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۹۹۱۱۳
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، سرهنگ"قدرت الوانی" در تشریح این خبر اظهار داشت: این پیام‌های جعلی که به تازگی منتشر شده، از مخاطبان درخواست می‌شود که برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کنند که سهامداران می‌بایست نسبت به این اقدام کلاهبردارانه آگاه باشند.

وی بیان داشت: مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب‌های مالی هموطنان مشروط به مراجعه لینک یا پیوند درج شده در پیامک گوشی تلفن همراه، فریب‌خوردگان را به صفحات جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی افزود: برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به هیچ گونه پرداخت وجهی نیست و این سود به حساب‌هایی که قبلا توسط افراد اعلام شده واریز خواهد شد و هرگونه پیامک با سرشماره‌های شخصی که حاوی لینکی مبنی بر سود سهام عدالت باشد، کلاهبرداری است.

سرهنگ الوانی با اشاره به اینکه کاربران می‌توانند برای پیگیری موارد مربوط به سهام عدالت خود به سامانه الکترونیکی سهام عدالت به آدرس sahamedalat.ir مراجعه نمایند؛ خاطر نشان کرد: تمامی اطلاع‌رسانی در خصوص بهره‌مندی از خدمات دولتی از طریق شماره تلفن‌های پوششی صورت خواهد گرفت و هرگز با شماره سیمکارت شخصی پیامکی ارسال نمی‌گردد.

این مقام سایبری در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس‌فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با پلیس فتا در میان بگذارید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها