خبرهای داغ:

نشست تربیت و تعالی مدیران و فرماندهان حوزه شهدای مدافع حرم پردیسان برگزار شد

نشست تربیت و تعالی مدیران و فرماندهان حوزه شهدای مدافع حرم با حضور مدرس شبکه روشنگری استان قم در این حوزه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۹۱۱۵
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

نشست تربیت و تعالی مدیران و فرماندهان حوزه شهدای مدافع حرم پردیسان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، این نشست با محوریت حربه دشمن در مادی‌گرایی و تمایل به دنیاطلبی و برحذر کردن امام راحل(ره) به مادی‌گرایی بر اساس دیدگاه امام راحل در کتاب صحیفه نور ایشان با سخنرانی حجت‌الاسلام صادقی مدرس شبکه روشنگری استان قم و با حضور سرهنگ محبی فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی(ع) در حوزه شهدای مدافع حرم برگزار شد.

حجت‌الاسلام صادقی طی این نشست عنوان کرد: اولین خطر انقلابی‌ها تمایل به دنیاطلبی و دوری از معنویات است. تهذیب نفس از ملزومات مهم خانواده‌های مؤمن و انقلابی است و باید سعی داشته باشند تا منویات اسلام و اخلاق اسلامی را متخلق زندگی خود بکنند بلکه اسلام برای تأمین معنویات آمده است و برای تأمین علوف هرز نیامده است. فریاد پیروان انقلاب باید عاری از مادیات باشند زیرا این امر برخلاف مسلک و باورهای اسلام است.

وی افزود: اگر معنویات محقق بشود مادیات هم به‌تبع معنوی خواهد شد. در اسلام مادیات با تبع معنویات مورد تقبل است و مادیات را مستقلاً قبول ندارد و اسلام و انقلاب بر اساس معنویات است.

صادقی بابیان تفاوت‌های انقلاب اسلامی و دیگر انقلاب‌ها عنوان کرد: در بسیاری از کشورها و ابرقدرت‌ها شاهد نهضت‌ها و انقلاب‌های متعددی بوده‌ایم، انقلاب‌هایی مثل انقلاب شوروی، انقلاب فرانسه و به‌ویژه انقلاب اسلامی که اساس و بنیان انقلاب ایران بر معنویات پایه‌گذاری شده است.

نشست تربیت و تعالی مدیران و فرماندهان حوزه شهدای مدافع حرم پردیسان برگزار شد

این مدرس شبکه روشنگری افزود: امروزه سؤال‌هایی در ذهن جوانان ایجاد می‌شود که دلیل فریاد زدن مردم ایران و اعتراضات علیه خصم و رژیم طاغوتی  چه چیزی بود که بانگ «الله‌اکبر» را طنین‌انداز کردند و امروز این بانگ به گوش همگان رسیده است و یا اینکه آیا خواسته مردم ایران هم مثل شورشی‌های شوروی بود که فریاد می‌زدند و خواستار علف بودند و یا اینک خونشان را جوان‌های ما برای اینکه یک زندگی مرفهی در دنیا داشته باشند از دست دادند؟

وی تصریح کرد: این‌یک نهضت الهی بود و این نهضت با نهضت‌های آنانی که به خدا اعتقاد نداشتند و آنانی که نهضت‌هایشان بر پایه مادی‌گرایی بود تفاوت دارد. نهضت ایران نهضتی بود که خداوند در آن نقش بسزایی داشت و مردم به عناوین جمهوری اسلامی، اسلام و احکام اسلام به میدان آمدند و همه با یک وحدت همگانی فریاد زدند و گفتند ما این رژیم را نمی‌خواهیم و حکومت عدل اسلامی و جمهوری اسلامی می‌خواهیم.

به باور وی، آن چیزی که انگیزه این ملت بود، انگیزه انواع و اقسام اقشار و مردم که همه با وحدت به میدان آمدند و خواسته خود را به گوش همگان رساندند.

این نشست با مدیحه‌سرایی میثم نبی لو فرزند شهید والامقام مصطفی نبی لو و تجدید میثاق و بیعت مدعوین با آرمان‌های انقلاب و امام راحل (ره) پایان یافت.

نشست تربیت و تعالی مدیران و فرماندهان حوزه شهدای مدافع حرم پردیسان برگزار شد

انتهای پیام/ قنبری

ارسال نظرات