مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان:

جوانان و نوجوانان از مجالس اهل بیت باید توشه معرفت بردارند و حافظ مسیر باشند

سرهنگ صالحی گفت: یکی از اهداف جامعه ستایشگری و مهمترین مباحثی که مداحان باید در تمام مراسمات به عنوان پرچمداران جهادتبیین و افراد صاحب تریبون، به آن توجه وافر داشته باشند، جهاد تبیین و روشنگری و بصیرت افزایی مستمعین و مخاطبین است.
کد خبر: ۹۴۹۹۱۹۴
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سرهنگ پاسدار براتعلی صالحی، مسئول سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در همایش نکو داشت خانواده شهداء مداح، پیر غلامان اباعبدالله الحسین علیه السلام و پیشکسوتان عرصه مداحی و ستایشگری اهل بیت(ع) که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی در زاهدان برگزار شد، گفت: این برنامه با هدف تجلیل ونکوداشت از خانواده معزز شهداء ستایشگر، مداحان و پیرغلامان برادر و پیشکسوتان عرصه مداحی خواهر برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه از تعداد پنج خانواده معزز شهداء و همچنین تعداد،۳٠نفر مداح، ۱۸نفر پیرغلام حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و ۱۲پیشکسوت مداح خواهر تقدیر شد،افزود: این نکوداشت، به پاس یک عمر مدیحه سرایی ومنقبت گویی ورثاء و مرثیه خوانی اهل بیت (ع)و تقدیر از زحمات چندین ساله این بزرگواران در مسیر خدمت به اهل بیت (ع) است. هرچند که همه ما چشم به دست با کرامت آل الله(صلوات الله)در تمامی مراحل زندگی داریم.

مسئول سازمان بسیج مداحان وهیآت مذهبی سپاه سلمان استان، با توجه به اعیاد شعبانیه و مناسبتهای پیش رو ماه مبارک رمضان، اذعان داشت: برگزاری مراسم تقدیر از پیرغلامان و پیشکسوتان عرصه مداحی در این بازه زمانی،گذشته ازگرامیداشت مراسمات فرخنده شعبان المعظم و در راس همه آنها میلاد منجی عالم بشریت، مهدی موعود(عجل الله) و با توجه به نزدیک بودن با ماه مبارک رمضان ایجاد روحیه و انگیزه در پیرغلامان و پیشکسوتان عرصه مداحی و ستایشگری اهل بیت(ع) و بهره بردن از تجارب و حضور پررنگ تر آنها در مراسمات آتی است.

براتعلی صالحی با تاکید به این مطلب که مداحان اهل بیت(ع) نقش مهم و کلیدی در عرصه جهاد تبیین برعهده دارند، تصریح کرد: یکی از اهداف جامعه ستایشگری و مهمترین مباحثی که مداحان بایدبه آن توجه داشته باشند و در تمام مراسمات به عنوان پرچمداران جهادتبیین و افراد صاحب تریبون، به آن توجه وافر داشته باشند، جهاد تبیین و روشنگری و بصیرت افزایی مستمعین و مخاطبین است.

وی ادامه داد: مجالس حضرات معصومین(علیهم السلام) باید به گونه ای باشد که؛ مخاطبین به ویژه جوانان و نوجوانان، از این مراسمات توشه معرفت بردارند و حافظ مسیر باشند و با معرفت و شناخت و آگاهانه در این مسیر ثابت قدم باشند.

ارسال نظرات