استقبال مردم سیستان و بلوچستان از طرح کالابرگ الکترونیکی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از استقبال مردم این استان از طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۹۲۰۱
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، حامد آرامش افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی در سیستان و بلوچستان از روز پانزدهم اسفند همزمان با سایر استان های کشور اجرایی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دولت سیزدهم در اجرای این طرح بدنبال کمک به معیشت خانوارها است.

آرامش ادامه داد: از زمان شروع طرح تا امروز، چهار هزار و ۴۷۲ خانوار سطح استان معادل هفده میلیارد ریال از فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، رفاه و دیلی مارکت در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی خرید انجام داده اند.

وی اضافه کرد: با این آمار، سیستان و بلوچستان پس از تهران رتبه دوم کشور از نظر استقبال از طرح کالابرگ الکترونیکی را تا الان به خود اختصاص داده است.

دبیر کارگروه کالابرگ الکترونیکی سیستان و بلوچستان در تشریح طرح کالابرگ الکترونیکی، گفت: در این طرح، اعتبار خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار برای خرید ۱۰ قلم کالای اساسی استفاده کنند.

آرامش افزود: استفاده از اعتبار کاملا اختیاری بوده و از طریق تمامی کارت های بانکی به نام سرپرست خانوار امکانپذیر است،، همچنین در مورد کالاهای مشمول طرح هم الزامی به خرید یک نشان تجاری خاص نیست و افراد می‌توانند از گروه‌های کالایی اعلام شده از هر نشان تجاری دلخواه خرید خود را انجام دهند.

وی اظهار داشت: خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند، برای مشاهده‌ میزان اعتبار، لیست کالاها و فروشگاه‌های مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کرده و یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: چنانچه خانوارها تمایل به خرید کالای الکترونیکی نداشتند، همچنان امکان برداشت نقدی یارانه واریزی ماه‌های بعد وجود دارد به این نحو که اگر کالا خریداری شد اعتبار یارانه کسر می شود و ماه بعد مبلغ یارانه مجدد در کارت سرپرست خانوار شارژ می شود تا در صورت تمایل کالا خریداری یا آن را از حساب خود به طور نقدی برداشت کند.

ارسال نظرات