خبرهای داغ:

آخرین ایستگاه خط یک قطار شهری تبریز بهره برداری شد

تبریز- ایستگاه شمار ۱۳(قونقا) خط یک قطارشهری تبریز به عنوان آخرین ایستگاه این خط با هزینه کرد ۵۰۰ میلیارد تومانی با حضور استاندار آذربایجان شرقی بهره برداری شد.
کد خبر: ۹۴۹۹۲۱۸
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ایستگاه قونقا قطارشهری تبریز با مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع دارای سه طبقه (سکوی سوارشدن، تراز بلیت فروشی و چند منظوره تجاری) و شامل سه دسترسی (۲ ورودی جنوبی و یک ورودی شمالی) از نوع ایستگاه ساحلی است و بر اساس معماری بومی ایرانی - اسلامی طراحی و اجرا شده است.

عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از ایستگاه قونقا قطارشهری تبریز تبریز با بیان اینکه این ایستگاه با سرعت و دقت زیاد در کمترین زمان ممکن اجرا شده است، افزود: هم اکنون مسافرگیری در ۱۸ ایستگاه خط یک قطارشهری تبریز به صورت ۱۰۰ درصدی انجام می شود.

وی اظهار کرد: تکمیل و بهره برداری از ایستگاه‌های خط یک موجب تسهیل تردد شهروندان و به حداقل رسیدن حجم ترافیک شهر می شود و در این راستا توسعه حمل و نقل عمومی مورد توجه مدیران ارشد استانی و مدیریت شهری است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در اجرای این ایستگاه از معماری ایرانی - اسلامی استفاده شده و دارای زیبایی خاصی است، گفت: فرهنگ سازی برای استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی علاوه بر مدیریت حجم ترافیک شهری موجب کاهش آلودگی این شهر نیز می شود.

خرم با بیان اینکه فاینانس خط ۲ قطارشهری تبریز نیز مصوب شده است، ادامه داد: امید است در سال آینده خط ۲ و ۳ قطارشهری نیز زیر بار عملیات اجرایی برود و ایستگاه های این خطوط نیز برای استفاده شهروندان به بهره برداری برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها