برای نخستین بار در کشور، همایش قدردانی از خیرین و فرهنگ‌سازان عرصه آب با عنوان "نشان سقا" به همت سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فارس در شیراز، برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۹۲۲۵
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴

به گزارش سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری، مهندس زارع مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فارس نیز در این همایش با اشاره به فعالیت یک ساله کارگروه آب و محیط زیست این سازمان، عنوان کرد: در جلسات متعدد با دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان آب و آبفای استان، با رصدی که کردیم، این همایش، اولین تقدیر در حوزه آب کشور با نام‌حضرات آل‌الله است.

نیما زارع، با بیان اینکه امیدواریم این برنامه را در کل کشور با دبیرخانه طراحی شده در شیراز برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: کارگروه آب سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری با گروه جهادی تخصصی آب با عنوان سحاب در سالی که گذشت، اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم زدند که بخشی از آن را در رزمایش ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری شاهد بودیم. 

مدیرعامل آبفای فارس هم در ادامه، ضمن تبریک ایام ولادت امام حسین و ابالفضل (ع)، اظهار کرد: خدمت کردن برای مردم هرجایی که باشد، خوب است، بخصوص در حکومت اسلامی که بر مبنای ولایت فقیه است و حکومت جمهوری اسلامی که حاصل خون هزاران شهید است. 

علی‌جان صادق‌پور، بیان کرد: حاصل همه آرزوها و تلاش‌های اهل‌بیت و بزرگان دین، حکومت جمهوری اسلامی ایران است که بعد از حکومت امیرالمؤمنین، حکومتی به این شکل نداشتیم، اگرچه ایراداتی هست.

صادق‌پور با اشاره به اینکه لقب سقا مربوط به حضرت عباس (ع) در روز عاشوراست، ادامه داد: خداوند هم حتما به کسانی که در این عرصه کار می‌کنند، عنایت ویژه دارد.

مدیرعامل آبفای فارس افزود: این همایش، به نوعی پاسداشت از ارزشی است که به نوعی تکریم شده؛ و ترویج فرهنگ ایثار و انفاق در حوزه آب و آبرسانی است. 

او گفت: در نظام جمهوری اسلامی علی‌رغم‌همه کارشکنی‌هایی که علیه آن شده است و ادامه دارد، کارهای بزرگی انجام شده، مثلا برای صددرصد جمعیت شهری و عمده روستاها، آب آشامیدنی سالم فراهم شده است.

صادق‌پور با مقایسه وضعیت ایران در قبل و بعد از انقلاب و با بیان اینکه مثلاً در زمان پهلوی که مردم ما زیر برف زمستان یخ می‌زدند، پادشاهان ایران در اروپا و آمریکا به خوشگذرانی مشغول بودند و در همان زمان، اروپا به پیشرفت‌های علمی و به بمب اتم دست یافته بود، اضافه کرد: امروز با همه تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان برای این نظام مقدس بوجود می‌آورند، به دستاوردهای علمی، پژوهشی، و در عرصه‌های گوناگون دیگر رسیده ایم که اصلا قابل مقایسه با گذشته نیست.

او با بیان اینکه کار خیرین برکات بسیار دارد و به دولتمردان روحیه می‌دهد، ادامه داد: ما به برکت حضور مردم در سایه نظام جمهوری اسلامی و در تداوم خدمت‌رسانی به مردم، بیش از ۳۰ هزار کیلومتر در فارس شبکه و خط انتقال، و صدها مخزن و ایستگاه پمپاژ و دیگر زیرساخت‌هایی که این کار را حمایت می‌کند، فراهم کرده ایم.

مدیرعامل مجمع خیرین آبرسان فارس هم در ادامه این همایش گفت: فشار تحریم‌ها و دشمنی‌های دشمنان، مستقیم روی شانه‌های مردم است و تبعاتی هم به دنبال دارد، از جمله کاهش خدمات دولتی، بدبینی مردم به دستگاه‌های دولتی به واسطه کاهش خدمات، و انباشت روزافزون نیازها، از جمله مواردی است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

مصلح، با بیان اینکه تشکیل ثمن‌های مردمی تخصصی برای انجام کارها با کمک مردم و همراهی دولت برای از بین بردن بدبینی مردم نسبت به دولت، یک راه حل مناسب برای این معضلات است، عنوان کرد: استفاده حداکثری از این پتانسیل‌ها از جمله بسیج و گروه‌های جهادی، خیرین و ثمن‌ها، و پررنگ کردن نقش مجامع مردمی در تصمیم‌گیری ها، از جمله دیگر راه‌کارهای این معضلات است.

مصلح با بیان اینکه استفاده از این پتانسیل‌های مردمی و نهفته، هنوز جای کار دارد، ادامه داد: انسجام بخشی میان گروه‌های مردمی و دولتی نیاز است و بسیج مهندسین می‌تواند این نقش را به عهده بگیرد. 

مدیرعامل مجمع خیرین آبرسان استان فارس با اشاره به اینکه شیوه اجراهای مردمی در همه عرصه‌ها زمینه بروز دارد، از آمادگی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری و همچنین مجمع خیرین آبرسان برای آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی خبر داد.

ارسال نظرات