تدارک ویژه صداوسیمای استان زنجان برای ایام نوروز1402

زنجان-مدیر کل صداوسیمای استان در آستانه سال نو و عید نوروز از تولید و تامین برنامه های متنوع و شاد برای ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۹۲۸۴
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

تدارک ویژه صداوسیمای استان زنجان برای ایام نوروز1402

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛دکتر محسن لطیفی در خصوص برنامه های تلویزیونی گفت: شبکه اشراق برای لحظه تحویل سال ویژه برنامه « گلدی بهار » را تدارک دیده است که از ساعات پایانی سال 1401 بمدت 240 دقیقه، همراه مخاطبان خواهد بود .  

وی تصریح کرد: پخش زنده مراسم تحویل سال نو،  بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب، ارتباط با گزارشگران آزاد شهرهای استان، معرفی موسیقی محلی، فرهنگ بومی و آداب و رسوم نوروزی مناطق مختلف استان، ارتباط با سایر مراکز استانی، موسیقی و سرودهای شاد و مفرح و .... از آیتمهای متنوع این ویژه برنامه خواهد بود.  

لطیفی افزود:همچنین « یازنفسی » عنوان دیگر ویژه برنامه ای است که در7 برنامه به مدت 70 دقیقه ای از اول فروردین از ساعت 21 هر شب با آیتم های مختلفی مانند گزارش طنز، دابسمش، نوروزنامه، مسابقه پیامکی و موسیقی محلی و .... اوقات شادی را برای بینندگان به ارمغان خواهد آورد.  

وی افزود: « بهار نغمه سی »با موضوع معرفی آداب ،رسوم و  اماکن تاریخی استان و موسیقی بومی در 10 برنامه 20 دقیقه ای و برنامه « نغمه لر » با آیتم های شاد موسیقی سنتی، شادی بخش روزهای بهاری می شود.  

این مسئول تصریح کرد:مسابقه ی اولدوز در16 قسمت 20 دقیقه ای و ائویمیز در 6 قسمت50 دقیقه ای در ایام تعطیلات نوروزی بصورت زنده از شبکه استانی پخش خواهد شد.    مدیرکل صدا و سیما به دیگر برنامه های تامینی شبکه اشراق اشاره کرده و گفت : جشنواره فیلم های سینمایی، یک سینمایی ویژه نوجوان و سریال های تلویزیونی مدیرکل و سن سیز، در کنار مستند های نوروزی و دهها سرود و وله بهاری دیگر در   نوروز 1402 در کنداکتور شبکه گنجانده شده است.   

مدیرکل صداوسیما در خصوص ویژه برنامه های شبکه اشراق برای ایام ماه مبارک رمضان گفت : آیدین آی، عنوان ویژه برنامه افطاری ماه مبارک رمضان است، که در ساعات افطار به مدت 70 دقیقه میهمان سفرهای مومنین روزه دار است، بهره مندی از سخنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گزارش های ویژه جهت اشاعه فرهنگ سفره های ساده در افطار، مهمانان ویژه، خیرین و کارآفرینان استان،  آیتم «امید رهایی» با موضوع پخش گزارش از زندانیان جرایم غیرعمد جهت جلب مشارکتهای مردمی در آزادسازی زندانیان، وله های مختلف، ادعیه های مخصوص افطار و گزارش مردمی، از آیتم های متعدد این برنامه است . 

  وی بابیان اینکه آیدین آی به تهیه کنندگی اکبر مهران پور، کارگردانی مسعود عابدی و اجرای رضا جعفری پخش خواهد شد،گفت:ویژه برنامه  « اوباشدانلیق »  هم در سحرگاهان از ساعت 3ونیم بامداد به مدت 70 دقیقه با آیتم های مختلفی مانند تلاوت قرآن، زمزمه سحر، ابتهال ، قرائت ادعیه و اذکار، اذان و مناجات و بخش کارشناسی در لحظات ربانی و ملکوتی  سحر ، به تهیه کنندگی علی رجبی، اجرای اصغر داداشی و کارگردانی مهرداد خلیلی همراه  و میهمان بینندگان عزیز خواهد بود. 

  وی افزود: همه ساله آحاد گسترده ای از مردم استان در بزرگترین همایش قرآنی سال، صحنه های بی بدیل عشق و دلدادگی شان را به کانون مکتوب وحی الهی در صفوفی که به زیبایی نشان دهنده وحدت و همدلی است به منصه ظهور می رساندند تا گویای این مهم باشد که پایتخت نشینان شور حسینی همان دلدادگان کتاب الهی می باشند. 

 لطیفی گفت:این مراسم معنوی تحت عنوان ایشیخلی آیه لر همه روزه از ساعت 16 و چهل و پنج دقیقه از محل حسینیه اعظم زنجان از طریق شبکه اشراق و صدای مرکز زنجان بصورت زنده پخش می شود. تهیه کننده این برنامه علی رجبی و کارگردان سعید قاسمی است.  

دکتر لطیفی در خصوص برنامه های رادیو نیز اظهار داشت : شبکه استانی صدا هم با ویژه برنامه « نازلی بهار » بمدت 210دقیقه، حال و هوای تحویل سال را به سمع شنوندگان می رساند. از آیتم های این برنامه می توان می توان به پخش بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب، تبیین آئین های ایرانیان هنگام تحویل سال نو، شعار سال، بخش کوتاه عزیز ایرانیم؛ با توجه به حوادث سال 1401 و از سر گذراندن فتنه ها وآشوبهای دشمن و تقدیم شهدای بسیار در این بخش جملات مردمی با مطلع عزیز ایرانیم پخش خواهد شد .  

این مسئول ادامه داد:برقراری ارتباط زنده با اماکن مقدس، تهیه گزارش از شهدای امنیت استان، طراحی مسابقه عیدی شما به وطن ،آیتم ویژه ی تولد شهید سردار سلیمانی به تاریخ اول فروردین 1335 . حضور کاراکتر طنز با عنوان "ناری ناره که" به صورت زنده در کنار مجری زنده که در ایام تعطیلات نوروزی بعد تفریح و سرگرمی برنامه را تقویت می کند، پیام امام جمعه و استاندار در تحویل سال، در کنار پیام نوروزی مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری نیز به صورت همزمان از رادیو زنجان پخش می شود.

لطیفی گفت:پیام چهره های شاخص استانی و کار آفرین ها و خانواده شهدای امنیت،  آیتم "رادیو در سالی که گذشت" و آیتم هفت سین عشق که از دوران انقلاب ، دفاع مقدس و شرایط حال حاضر ،  سین های  مفهومی و ارزشی را بیان خواهد کرد.  

وی تصریح کرد: رویکرد کلی برنامه نشاط و شادی آفرینی ، صله رحم، آشتی دادن و بار احساسی و عاطفی آن ، عیدی دادن و نظایر آن در آستانه تحویل سال جدید که مقارن است با روزهای پایانی ماه شعبان و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان خواهد بود.

لطیفی اضافه کرد: « یاز گلدی »  برنامه 150 دقیقه ای صبحگاهی با بخش‌های نظیر : نمایش های طنز عیدانه ارتباط با مراکز استانها و اطلاع رسانی از حال و هوای نوروز مناطق مختلف کشور، معرفی آثار و ابنیه تاریخی استان، مسابقه های تلفنی، آیتمهای کوتاه از آداب و رسوم نوروز،  گزارش‌های مردمی، ترانه های شاد عیدانه و .... همراه شنوندگان خواهد بود. این برنامه در ایام عید هر روز از ساعت 10 صبح به مدت 120 دقیقه پخش خواهد شد.  

مدیرکل صداوسیمای استان در خصوص برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در رادیو هم افزود : قوناقلیق  ویژه برنامه افطار رادیوی استانی است  که در به تهیه کنندگی سهیلا جمالی، هر روز از ساعت 17:30 پخش می شود و شامل آیتم هایی مانند آداب و رسوم رمضان، تکریم شهدای امنیت استان، بسته های کوتاه با موضوع غفلت زدایی ، روزه اولی ها، آشنایی روزه داران با اصول تغذیه، بخش مطبخ، گزارش ازمساجد فعال استان ، آیتمی تحت عنوان "عبرت" اززندانها ، ارتباط با استانهای مختلف، پرداخت به آداب و رسوم رمضان در شهرستانها، گزارش از زندانها جهت کمک به آزادی زندانیان، گزارش مردمی، سخنرانی و .... می باشد .  

وی بیان کرد:ویژه برنامه « اوباشدانلیق »  هم به تهیه کنندگی مهناز عالمی در سحرگاهان از ساعت3:45 تا اذان صبح با آیتم های مختلفی مانند تلاوت قرآن، دعاهای سحر، بازخوانی خلاق احادیث مربوط به سبک زندگی، نذر من-ترویج نذرهای های فرهنگی و اجتماعی  زمزمه سحر، ابتهال ، قرائت ادعیه و اذکار، اذان و مناجات و بخش کارشناسی در لحظات ربانی و ملکوتی  سحر ، همراه  و مخاطبان عزیز خواهد بود.  

دکتر لطیفی در خصوص برنامه معاونت خبرنیز گفت: معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم با تولید و پخش 20 مورد گزارش ویژه در قالب مستند خبری به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری استان، بسته خبری حواس جمع با رویکرد هشدارهای انتظامی و حقوقی، 15گزارش از مجامع قرآنی و آداب و رسوم ماه مبارک رمضان، و تولید 20 مورد گزارش از دفاتر خبری شهرستانها همراه مخاطبان خود خواهد بود.   

مدیرکل مرکز از تولیدچهار قطعه موسیقی بهاری با عناوین بهار نغمه سی، گلدی بهار، حال نو و بوی بهار در کنار تولید دو قطعه موسیقی ویژه ماه رمضان بنام  افطارلیق و الهی در واحد شعر و موسیقی خبر داد.  

وی افزود: معاونت فضای مجازی مرکز هم با تولید عکس‌نوشت و اینفوگرافیک در خصوص آداب و رسوم نوروزی در زنجان، بازتولید قطعات یک‌دقیقه‌ای از بناهای تاریخی، غذاهای محلی، زنجان قدیم و مناطق گردشگری استان،  تولید اینفوگرافیک در خصوص حوادث چهارشنبه ‌سوری، تولید منبر یک دقیقه‌ای از سخنان بزرگان در تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان، تولید مستند کوتاه آرشیوی از تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، آیتمهای کوتاه در خصوص بناهای تاریخی استان زنجان، اینفوگرافیک در خصوص تغذیه در نوروز و رمضان، طراحی صفحه ویژه نوروز و ماه رمضان با عنوان "نوروزانه" و بارگذاری تمامی تولیدات، تبلیغ و معرفی ویژه برنامه های نوروزی سیما و صدا و تقطیع و بازنشر تولیدات سیما و صدا در خصوص ایام نوروز همراه مخاطبان است.  

مدیرکل صداوسیمای استان در پایان اظهار داشت : تلاش داریم تا با تدارک برنامه های متنوع ، شاد و مفرح و آموزنده،  همچنین معارف ماه ضیافت الهی و شب های باعظمت قدر، لحظات به یادماندنی و سرشار از معنویت را در روزهای آغازین سال برای هم استانی های عزیز فراهم نماییم که امیدواریم بتوانیم رضایت مخاطبان را از شبکه استانی فراهم نماییم.  

ارسال نظرات