خبرهای داغ:
فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید مجید سیلاوی سپاه ناحیه حمیدیه گفت: به منظور ارتقاء سطح آگاهی و آموزش خانواده هابرگزاری کلاس های آموزشی آسیب های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد در روستای علاونه فای صورت گرفت.
کد خبر: ۹۴۹۹۳۳۹
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ناحیه حمیدیه؛ فرمانده حوزه شهید مجید سیلاوی در گفتگو با خبرنگار بسیج از برگزاری کلاس های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد ویژه خواهران و مادران این روستا خبر داد.

 

وی افزود:  به منظور بالا بردن سطح آگاهی خانواده ها با همکاری سازمان بهزیستی حمیدیه اقدام به برگزاری کلاس آموزشی کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد برای خانواده ها نموند.

 

او‌ بیان کرد؛ بدون شك نا آشنایی كافی كودكان و نوجوانان با مهارت‌های اجتماعی ريشه اغلب آسيب‌ پذيری های اجتماعی آنهاست از اين رو بررسی نقش آموزش مهارت‌های اجتماعی در كاهش آسيب‌های اجتماعی در محیط پیرآمون و مدارس مي‌تواند بسيار كمك‌ كننده باشد. 

 

وی در ادامه تصریح کرد؛ خانواده‌ها نيز در زمان حضور فرزندان‌شان در مدرسه یا محيط پیرآمون در ارتباط هستند. بنابراين دانش‌آموزان در سنی قرار دارند كه اگر اطلاعات كافی به آنها داده شود، به ندرت در سنين بالاتر درگير آسيب‌های گوناگون از جمله آسيب‌های ناشی از مواد مخدر می‌شود. کلاس های آموزشی برای خانواده ها بهترين فرصت برای آموزش و ارائه اطلاعات به خانواده‌ها است اين حوزه و پایگاه‌ها با همکاری اداره بهزیستی می‌تواند به دو شيوه مستقيم و غيرمستقيم براي افزايش سواد اجتماعی خانواده‌ها و فرزندان عزیز آنها گام بردارند.

 

در این راستا کیف شبیه سازی شده مواد مخدر و روان گردان ها توسط مربی آموزش پیشگیری از اعتیاد جهت مشاهده خانواده ها و آشنایی با آنها و وسایل مربوط به مصرف مواد مخدر نمایش داده شد.

وی مواد مخدر را به دو دسته سنتی و صنعتی تقسیم کرد و گفت: امروزه جامعه به مواد صنعتی روی آورده است و علت آن را راحتی در حمل و مصرف این محرکها اعلام کردند.

 

وی در پایان از دست اندرکاران این برنامه و فرمانده پایگاه الغدیر بابت تشکیل این جلسه تقدیر و تشکر کردند

ارسال نظرات
پر بیننده ها