خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛
حجت الاسلام معبودی عنوان کرد:صفحه سفید دوران دفاع مقدس را شهدا خلق کردند. امروز باید قدر انقلاب و کشور را بدانیم که امنیت و استقلال کشور به راحتی به دست نیامده است.
کد خبر: ۹۴۹۹۳۹۸
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در جمع زائران یادمان های عملیاتی جنوب کشور در بازدید از منطقه عملیاتی هویزه بیان کرد: سال ها پیش در چنین روزهایی، نیروهای بعثی به طور مداوم این مناطق را به زیر آتش می گرفتند و بسیاری از رزمندگان در چنین لحظاتی به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به سخنان شهید مطهری در خصوص واقعه عاشورا گفت: کربلا دو صفحه داشت، یک صفحه سفید و یک صفحه سیاه. چون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با الهام گرفتن از انقلاب سیدالشهدا و با بهره گیری از کربلای اباعبدالله شکل گرفت، لذا انقلاب ما نیز دو صفحه دارد. یک صفحه سفید و یک صفحه سیاه.

حجت الاسلام معبودی اظهار کرد: در کربلا در صفحه سفید فداکاری برای دین و ایثارگری برای انسانیت مشهود است و قهرمان آن صفحه سفید، سیدالشهدا(ع) و حضرت عباس(ع) و یاران باوفای ایشان بودند و در مقابل، صفحه سیاه کربلا هم غارت خیمه ها، تاختن بر پیکر مطهر شهدا، به اسارت بردن خاندان پیامبر(ص)، بریدن سر شهدای کربلا بود و قهرمان این صفحه سیاه شمر و یزید و ابن زیاد و دیگر سنگدلان صحنه کربلا هستند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: در صفحه سیاه دوران دفاع مقدس، قتل و غارت و آتش زدن می بینیم. وقتی پای نیروهای بعثی به هویزه رسید، همه شهر را ویران کردند و تعداد زیادی از زنان و مردان شهر را تیرباران کردند. صفحه سیاه جنگ تحمیلی جنایت های صدام و حزب بعث و قهرمان این صحنه سیاه، صدام و تمام کسانی است که برای حمایت های جنایتکارانه، در کنار او ایستادند.

وی افزود: این جنگ صفحه سفید و نورانی نیز دارد که همچون آهن ربایی،دل ها را از صدها کیلومتر دورتر به خود جذب می کند. صفحه سفید این دوران را شهدا خلق کردند. امروز باید قدر انقلاب و کشور را بدانیم که امنیت و استقلال کشور به راحتی به دست نیامده است. در عملیات رمضان که در تیرماه ۶۱ اجرا شد، رزمندگان در گرمترین روزهای سال با سختی و جانفشانی در مقابل تهدیدات دشمن ایستادگی کردند. یکی از نقاط مهم برای ما و دشمن، پاسگاه زید بود. پاسگاه زید، برای دشمن، جهت دستیابی به اهواز و خرمشهر اهمیت زیادی داشت. از طرفی اگر ما این منطقه را حفظ می کردیم به نوعی نزدیک بصره بودیم و همچنین از اهواز که زیر بمباران دشمن قرار داشت حفاظت می کردیم.

حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: رزمندگان و شهدای عزیز در گرمای تیرماه، در این مناطق عملیات کردند. گرمای این منطقه بسیار طاقت فرساست و صفحه سفید دوران دفاع مقدس، یعنی ایستادگی این مردان مرد روزگار در مقابل تهاجم دشمن. ایستادگی انسان های بزرگی همچون چمران ها و علم الهدی ها. در آن روزهای جنگ و خون، شهید علم الهدی به عنوان فرمانده سپاه هویزه از محور (جنوب هویزه) چند کیلومتر قبل تر از تانک‌ها حرکت می‌کنند. در ابتدا وی و یارانش(سپاه پاسداران هویزه و جمعی از دانشجویان پیرو خط امام) موفق عمل می‌کنند به‌طوری‌که در مدت ۵ ساعت از شروع عملیات ۲۰ کیلومتر از اراضی اشغالی را آزاد و چند هزار عراقی را اسیر می‌کنند. پس از پاتک عراق، از سوی فرماندهی ارتش، به نیروهای زرهی دستور عقب‌نشینی داده می‌شود.

وی اضافه کرد: آن‌ها بی‌خبر از عقب‌نشینی تانک‌ها در دام نظامیان عراقی می‌افتند و پس از انهدام تعداد زیادی از تانک‌های عراقی و کشته شدن یارانش، علم الهدی مورد اصابت گلوله سه تانک قرار می‌گیرد و به شهادت می رسد. این شهید عزیز در این زمان تنها ۲۲ سال سن داشت. عراقی‌ها با تانک از روی اجساد شهدای هویزه گذشتند، به گونه‌ای که هیچ اثری از آن‌ها نماند. ۱۶ ماه پس از شهادت، طی عملیات بیت‌المقدس این اراضی مجدداً بازپس گرفته شد و با تلاش گروه‌های تفحص پیکر مطهر شهدای هویزه به سختی شناسایی شدند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: حسین علم‌الهدی را از قرآنی که در کنارش بود شناختند. قرآنی با امضای روح الله خمینی(ره) و علی خامنه‌ای. در حالی که می‌خواستند پیکر او را در اهواز به خاک بسپارند مادر او با منتشر کردن وصیت‌نامه علم الهدی، خواسته او مبنی بر دفن در محل شهادت را اعلام می‌کند. با مطلع شدن خانواده‌های همرزمانی که همراه علم‌الهدی کشته شده بودند آنها هم تمایل پیدا می‌کنند فرزندانشان را در کنار فرمانده خود به خاک بسپارند و این گونه گلزار شهدای هویزه بنا می‌شود.

حجت الاسلام معبودی بیان کرد: نقطه سفید بیت المقدس این است که رزمندگان در این نقاط با خدای خویش ارتباطی بسیارعمیق برقرار می کردند. اینجا قطعه ای از بهشت و کربلای دیگری است. دوران دفاع مقدس دورانی طلایی است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک گنجینه و سرمایه است. دشمن در تلاش است این دوران را خاموش کند. در این مناطق شهید همت ها، باکری ها، چمران ها به خدا رسیدند تا ما در مسیر انقلاب، دین و ولایت را رها نکنیم و تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نگیریم و دست از این سرمایه های معنوی بر نداریم. 

وی در پایان گفت: خداوند وعده داده که اگر یاریگر دین من باشید من نیز شما را یاری می کنم. قطعا این مسیر کربلاست و ملت امام حسین کربلا را رها نخواهند کرد. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها