برای نخستین بار

ساخت یک هکتار موزستان در فضای گلخانه‌ای در زرآباد

مدیر جهادکشاورزی زرآباد سیستان و بلوچستان گفت: امسال برای نخستین بار به صورت الگویی یک هکتار کشت موزستان در فضای گلخانه به صورت متراکم و قطره‌ای کشت شد.
کد خبر: ۹۴۹۹۴۷۱
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰

به گزارش خبرنگار بسیج از کنارک،  محمد امین هوت روز جمعه در حاشیه بازدید از باغات موز زرآباد، هدف از اجرای این طرح را کاهش مصرف آب و بالابردن مصرف آبیاری و جلوگیری از تنش‌های محیطی و همچنین افزایش عملکرد در واحد سطح برشمرد.

وی موزستان‌های شهرستان زرآباد را پنج هزار هکتار اعلام کرد و افزود: چهار هزار هکتار از باغات موز منطقه بارور بوده و سالانه بیش‌از ۱۲۰ هزار تن موز در زرآباد تولید و به بازار عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی زرآباد با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه تاکید کرد: این شهرستان رتبه نخست سطح زیر کشت موز در کشور را از آن خود کرده است.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک، زرآباد، دشتیاری و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار