خبرهای داغ:

جانفشانی و ایثارگری شهدا باید به نسل جوان منتقل شود

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: باید جانفشانی و ایثارگری شهدا را در قالب جهاد تبیین به نسل آینده منتقل کنیم.
کد خبر: ۹۴۹۹۴۸۷
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری عصر امروز جمعه با حضور یادمان والفجر در اروندکنار آبادان اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه در سال‌های اخیر امکانات رفاهی و اقدامات پشتیبانی در این یادمان برای ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی بهتر به زائران فراهم آورده و در آینده هم با اتخاذ تدابیر و اقدامات مؤثر، گام‌های بهتری برای بهبود و تقویت کیفیت و کمیت خدماتی و فضاسازی یادمان‌های شهدا برای حضور مردم در راهیان نور فراهم خواهیم کرد.

 

وی جایگاه رفیع شهدا را ستودنی دانست و افزود: شهدا سند اعتبار و مایه فخر و آبروی ما هستند و غرور ملی ما امروز مرهون جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های آنهاست که باید همیشه این مفاهیم ارزشی را در قالب جهاد تبیین به نسل‌های امروز و آیندگان به شایستگی منتقل کنیم.

 

بنابراین گزارش، در این بازدید سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه به منظور بررسی نحوه ارائه خدمات به زائران و کاروان‌های راهیان نور و برپایی نمایشگاه اقتدار دستاوردها و ظرفیت‌های نیروی دریایی سپاه در این یادمان حضور یافت و از زحمات خادمان و عناصر فعال یادمان‌های شهدا به ویژه یادمان شهدای والفجر هشت تشکر کرد.

 

عملیات بزرگ والفجر ۸ با رمز «یا فاطمه الزهرا (س)» در جبهه جنوب در منطقه فاو و در وسعت ۸۰۰ کیلومتر مربع از ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۶۴ آغاز شد. در این عملیات هزاران تن از نیروهای ایرانی از رودخانه خروشان اروند گذشتند و در اولین روز عملیات، شهر مهم فاو را در جنوب شرقی عراق فتح کردند.

 

این عملیات به قدری غیرمنتظره و از لحاظ نظامی پیچیده و موفقیت‌آمیز بود که باعث اعجاب کارشناسان نظامی و سیاسی جهان و غافلگیری رژیم بعثی عراق شد.

 

به پاس دلیرمردی‌ها و رشادت‌های رزمندگان دلیر اسلام در تاریخ شانزدهم فروردین ۱۳۸۰( ه. ش) مصادف با دهم محرم الحرام سال ۱۴۲۲( ه. ق) پیکر هشت غواص شهید گلگون کفن و گمنام عملیات والفجر ۸ در یادمان شهدای این منطقه به خاک سپرده شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها