با حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام انجام شد؛

برگزاری مراسم استقبال از کاروان مردمی (در مسیر ستاره ها) در دهلران

مراسم استقبال از کاروان مردمی در مسیر ستاره‌ها و پیگیری محکومیت جنایت جنگی و قتل عام عمومی ایرانیان در ۱۹ اسفندماه ۱۳۶۳ توسط دولت فرانسه با حضور سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، حجت الاسلام موسوی امام جمعه دهلران، حاتمی معاون سیاسی فرماندار و مسئولان نظامی و انتظامی، ادارات و نهاد‌های شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۹۹۴۲
|
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

 

‍ ‍ به گزارش خبرگزاری بسیج،فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت:جنایات دولت فرانسه در کمک به رژیم بعثی برای همیشه لکه ننگی بر پیشانی این مدعیان حقوق بشر است.

سردار جمال شاکرمی روز شنبه در نشست با کاروان مسیر ستاره ها در دهلران اظهار داشت: جنایات دولت فرانسه در کمک به رژیم بعثی هنگام جنگ تحمیلی بر پیشانی آنها برای همیشه ماندگار و موجب خفت و خواری آنهاست و باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به ادعاهای دروغین مدعیان حقوق بشر افزود: فرانسه خود یکی از نقض کنندگان حقوق بشر است و در جنگ تحمیلی با تامین جنگنده برای رژیم بعثی در هشت استان ایران مردم بیگناه را به خاک و خون کشید.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام تاکید کرد: مدعیان دروغین حقوق بشر باید پاسخگوی جنایات خود باشند و بدانند خباثت آنها فراموش نمی شود و در تاریخ ثبت است.

سردار شاکرمی با اشاره به شکل گیری کاروان مردمی مسیر ستاره ها یادآور شد: این حرکت بسیار ارزشمند است ، در این کاروان دانشجویان ، دانش آموزان و خانواده ها حضور دارند ، امروز همه شما باید رسانه بوده و مظلومیت ایلام را به گوش همه برسانید ، از حماسه های دهلران بگویید ، چراکه مردم ایلام در جنگ تحمیلی جانانه مقاومت کردند.

وی با اشاره به جمعیت یکدست شیعه ایلام اضافه کرد: مردم تمامی شهرستان های استان دوران جنگ زیر بمباران مستقیم دشمن بعثی بودند و در این میان شهرستان دهلران بارها زیر توپخانه دشمن قرار داشت، ولی ایلامیان مرزدار حاضر به مهاجرت و ترک استان نشدند و با کمترین امکانات زیربمباران هوایی در برابر دشمن ایستادگی کردند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: مرزداران ایلامی در قالب بسیج ، گردان ، تیپ و لشکر مقابل دشمن ایستادند و نتیجه این سازماندهی و شرارت دشمن تقدیم سه هزار شهید است که برای همیشه مایه افتخار این استان هستند.

سردار شاکرمی یادآور شد: نوزدهم اسفندماه سال ۶۳ هواپیماهای دشمن منطقه ماربره را بمباران کردند که در این جنایت ضدبشری هواپیماهای فرانسوی بیشترین نقش را داشتند.

امام جمعه دهلران هم از برپایی کاروان مسیر ستاره ها قدردانی کرد و گفت: حرکت این کاروان در محکومیت دولت فرانسه که در بمباران شهرهای ایران با تامین جنگنده برای رژیم بعثی کمک کرد، شایسته قدردانی است.

حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: پیامی که این کاروان مخابره و به گوش سردمداران کفر و شرک که حقوق انسانی رعایت نمی کنند، منعکس می کند، این است که آنها به دروغ دم از حقوق بشر می زنند، خود گرگ درنده هستند و جنایات بشری آنها در تاریخ ثبت است.

وی با اشاره به اینکه دهلران در روزهای اولیه جنگ مورد هجوم دشمن قرار گرفت، اضافه کرد: ۱۵ عملیات در این شهرستان انجام شد و مردم دهلران رنج جنگ و آوارگی را تحمل کردند ، ولی بر عهد و پیمان خود در دفاع از انقلاب ،

ارزش ها و ولایت پایدار ماندند و امروز نیز اجازه نمی دهند دشمن نگاه خصمانه به این آب و خاک داشته باشد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار