خبرهای داغ:
فرماندهی انتظامی خوزستان توصیه‌هایی برای پیشگیری از سرقت از منزل همزمان با سفر‌های نوروزی، ارائه داد.
کد خبر: ۹۴۹۹۹۷۷
|
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، در توصیه‌های کانال اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی خوزستان در خصوص راه‌های پیشگیری از سرقت منزل، آمده است.

 

برای داشتن خانه‌ای امن به منظور پیشگیری از وقوع سرقت باید کمی وقت گذاشت و مالکان منازل مسکونی نکاتی را رعایت کنند تا منازل هدف سارقان قرار نگیرند.

 

سعی کنید تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل اجتناب کنید مگر در موارد ضروری که در این حالت نیز چنانچه قرار است چند روز منزلتان خالی بماند حتماً از همسایه‌های قابل اعتماد و اقوام و دوستان بخواهید در منزلتان بمانند یا گاهی به آنجا سرکشی کنند.

 

یکی از مکان‌هایی که سارقان برای ورود به منزل مد نظر دارند کانال کولر، نورگیر و پاسیو است که در این خصوص توصیه می‌شود تمام منافذ ورودی را با نصب نرده‌های آهنی مقاوم ایمن و روی درب‌ها و پنجره‌های آهنی نیز با نصب حفاظ، آن‌ها را ایمن کنید.

 

قفل درب ورودی باید به گونه‌ای نصب شود که توپی قفل هم سطح درب باشد و چنانچه این امکان میسر نبود حتماً با نصب لوله‌ای روی توپی به نحوی که امکان شکستن آن از سارقان گرفته شود، اقدام کنید.

 

در صورتی که به منزل جدید نقل مکان کرده‌اید در اولین فرصت نسبت به تعویض قفل‌های اصلی اقدام کنید.

 

روشن گذاشتن یک لامپ کم‌مصرف تایمردار که در طول روز روشن و خاموش شود و یا یک رادیوی کوچک در منزل توهم حضور شما را افزایش می‌دهد تا سارقان از خالی بودن منزل اطمینان حاصل نکنند و در این صورت مطمئنا ریسک این کار را نیز نخواهند کرد.

 

هیچ‌گاه کلید‌های درب ورودی آپارتمان را در خارج از منزل مثلاً درون جاکفشی، زیر گلدان، زیر پادری و یا ... پنهان نکنید. در صورت لزوم می‌توانید آن را به یکی از همسایه‌هایی که اطمینان دارید بسپارید.

 

در صورت نیاز به خدمه، نظافت‌چی، پرستار کودک، تعمیرکار وسایل منزل و ... دقت کنید از افراد مورد وثوق و مطمئن که توسط مراکز خدماتی مجاز اعزام می‌شوند استفاده کنید.

 

اگر درب منزلتان دارای کنترل از راه دور است در زمان خروج حتماً تا بسته شدن کامل آن منتظر بمانید و قبل از آن از ترک محل جداً اجتناب کنید.

 

از نگهداری امول و اشیای قیمتی خود در منزل جداً پرهیز کنید و در صورت ترک منزل برای چندین روز حتماً آن را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارید.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها