خبرهای داغ:
پویش سین هشتم ویژه دانش آموزان سراسر کشور به میزبانی خوزستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۰۰۰۴۴
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ نوروز بهار طبیعت به عنوان یک آیین ملی و باستانی و ماه مبارک رمضان) بهار قرآن (به عنوان بزرگترین رویداد معنوی و مذهبی نقش به سزایی در ساختار تربیتی دانش آموزان دارد. از این رو همزمانی این دو آیین، ضرورت آمیختگی فرهنگ ملی و آیین‌های مذهبی را نمایان می‌سازد.

 

از ضرورت و اهداف طرح می‌توان به آشنایی بیشتر دانش آموزان با مناسبت‌ها وآیین‌های ملی و مذهبی) نوروز و رمضان (و گرامیداشت آنها، آشنایی با اماکن مقدسه، آثار تاریخی و باستانی، مراکز علمی، سیاحتی و تفریحی و دیگر مکان‌هایی که می‌توان به عنوان جاذبه‌های سفر از آن‌ها نام برد، بالا بردن میزان شناخت دانش آموزان با فرهنگ، زبان و گویش‌های محلی سایر استان‌ها اشاره کرد.

 

همچنین ایجاد زمینه‌های لازم جهت شناسایی و معرفی نقاط و جاذبه‌های گردشگری کشور و تقویت هویت ملی و مذهبی دانش آموزان مخاطبین پویش ملی سین هشتم) سفر‌ها و سفره‌ها ااز دیگر اهداف طرح است.

 

کلیه دانش آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

 

شیوه و ضوابط اجرای پویش بصورت فردی و خانوادگی است و همه دانش آموزان می‌توانند با استفاده از ابزار‌های تولید محتوا در شیوه نامه به معرفی سنت‌ها و مراسمات بومی در بزرگداشت عید باستانی نوروز و ماه مبارک رمضان بپردازند. رعایت شئونات اسالمی در ارسال آثار ضروری و الزامی است.

 

 

 قالب ارسال آثار و سفره ها:

 

۱ -لب خوانی خانوادگی قطعه جدید اسماء الحسنی در قالب ویدئو 

 

۲ -نقاشی خانوادگی روی تخم مرغ) در قالب عکس 

 

۳ -سفره سحر و افطار در منزل یا مسجد) در قالب عکس

 

۴ -سفره هفت سین در قالب عکس

 

۵ -تهیه فیلم از مراسم احیای شب‌های مبارک قدر در قالب ویدئوکست

 

سفرها:

 

۱ -تولید برنامه رادیویی ۵ دقیقه‌ای ویژه کانون‌های فرهنگی تربیتی با موضوع معرفی مراکز تاریخی ودیدنی، معرفی سوغاتی شهر، آداب و رسوم، آوا‌ها و نوا‌های محلی و ...) در قالب پادکست

 

۲ -خاطره نویسی، دلنوشته و سفرنامه نویسی در قالب word و pdf

 

۳ -سفر‌های نوروزی در قالب ویدئوکست و عکس

 

۴ -ساخت نماهنگ

 

ضوابط ارسال آثار:

 

فایل عکس با فرمت jpg و کامال واضح و بیانگر جامع موضوع مورد نظر باشد.

 

سفرنامه نویسی و خاطره نویسی باید جامع وحداکثر در ۲ صفحه به صورت فایل word و pdf ارائه گردد.

 

کلیپ‌های مورد نظرحداکثر در ۲ دقیقه ارائه گردد.) به جز بخش لب خوانی اسماء الحسنی که باید بر اساس زمان قطعه صوتی پیوستی، ویدیوی ۳ دقیقه‌ای تهیه گردد (کلیه موارد زیبایی شناختی در ساخت فیلم و تهیه عکس لحاظ گردد.

 

زمان ارسال آثار به دبیرخانه کشوری از ۱۴۱۲/۱۲/۵ لغایت ۱۴۱۲/۱۱/۱ و زمان داوری آثار از هفته دوم اردیبهشت تا نیمه اول خرداد و زمان اعالم نتایج هفته آخر خرداد است.

 

مجری طرح در سطح استان ها، معاونین پرورشی و فرهنگی، در سطح مناطق و شهرستان ها، معاونین پرورشی و تربیت بدنی می‌باشند. اطلاع رسانی جهت مشارکت حداکثری و هدایت دانش آموزان از طریق مدیران مدارس و مدیران کانو ن‌های فرهنگی و تربیتی انجام خواهد شد.

 

اعضاء کمیته استانی پویش:

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان، رئیس ستاد معاون پرورشی و فرهنگی، قائم مقام ستاد -رئیس اداره فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورش، دبیر ستاد رئیس اداره روابط عمومی مسئول اطلاع رسانی معاون آموزش ابتدایی عضو معاون آموزش متوسطه، عضو رئیس اداره قرآن، عترت و نماز، عضو رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اعضای کمیته استانی این پویش هستند.

 

نحوه ارسال و دریافت آثار:

 

مراحل ارسال و دریافت آثار به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد انجام خواهد شد.

 

ضروری است دانش آموزان جهت شرکت در پویش، به همراه آثار، مشخصات کامل خود را از قبیل: نام و نام خانوادگی، نام آموزشگاه، نام کانون فرهنگی تربیتی، پایه تحصیلی، دوره تحصیلی، نام استان، ناحیه/ شهرستان و شماره همراه خود را درکپشن به آی دی رابط استان خود ارسال نمایند.

 

رابطین محترم پس از دریافت آثار دانش آموزان استان خود، ۲۱ اثر برتر در هر رشته را به تفکیک دوره تحصیلی یک اثر ابتدایی، یک اثر متوسطه اول و یک اثر متوسطه دوم بدون در نظر گرفتن جنسیت به دبیرخانه کشوری ارسال نمایند.

 

به نفرات اول تا پنجم پویش به تفکیک رشته، لوح تقدیر وزارتی و جوایز نفیس اهداء خواهد شد

 

 

ادمین‌های دریافت آثار:

۱ -ادمین دریافت آثار در بخش نقاشی خانوادگی روی تخم مرغ، سفره هفت سین و ساخت نماهنگ:

@senehashtom_۱۱،

۲-ادمین دریافت آثار در بخش عکس از سفره افطار یا سحر و ویدئوکست از مراسم احیای شب‌های مبارک

@senehashtom_۱۲) قدر

۳ -ادمین دریافت آثار دربخش تولیدات رادیویی و لب خوانی قطعه اسماء الحسنی: ۱۳_senehashtom @

۴ -ادمین دریافت آثار در بخش سفرنامه، خاطره نویسی، ویدئوکست و عکس از سفر‌های نوروزی:

@senehashtom_۱۴

روسای محترم ادارات فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی استان‌ها جهت هماهنگی با شماره همراه: ۰۹۱۶۳۹۱۲۰۱۸

 

آقای سیدمهدی حسینی رئیس اداره فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی استان خوزستان (و جهت پاسخ به سوالات رابطین پویش در استان‌ها در زمینه نحوه‌ی ارسال آثار در فضای مجازی) پیام رسان شاد سرکار خانم حسینی.

 

کارشناس فرهنگی هنری استان خوزستان با شماره همراه: ۰۹۱۶۳۲۱۲۶۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها