یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفت و گو با خبرگزاری بسیج:

خیلی از رزمندگان با دهان روزه به شهادت می رسیدند

یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با بیان اینکه اراده رزمندگان در ماه رمضان چندین برابر می شد، گفت: در ماه رمضان حال و هوای جبهه فرق می کرد، اراده رزمندگان برای مقاومت و پیروزی به قدری بود که خیلی از رزمندگان با دهان روزه به شهادت می رسیدند.
کد خبر: ۹۵۰۰۳۱۰
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

یوسف محمودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، درباره ماه مبارک رمضان در زمان جنگ تحمیلی گفت: در جبهه سراسر معنویت، خداباوری و خودباوری موج می زد و در ماه مبارک رمضان این عبادت و خودسازی در اوج ایمان و اخلاص بیشتر از هر زمان دیگر جلوه می کرد.

وی افزود: راز و نیاز رزمندگان در شب های عملیات در ماه رمضان ندای «یارب یارب» بود و این حال خاص را رزمندگان گویی وظیفه خود می دانستند.

محمودی در ادامه به بازگویی خاطره ای از زمان حضور خود در جبهه همزمان با ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: به همراه سه نفر از رزمندگان از پست برگشتیم پادگان و چون پادگان شهید باکری دزفول تازه سازماندهی شده بود، چیزی برای سحری نبود، بعد از کمی جستجو یک پرس غذا لای سفره ای پیدا کردیم و چهار نفری مشغول خوردن شدیم که ناگهان یکی وارد سنگر شد و دید غذای اوست که ما خوردیم با خوشرویی کنار ما نشست و به شوخی گفت: اگر ترکیدید مرا هم شفاعت کنید و خودش بدون سحری روزه گرفت که این نشان کوچکی از ایثار رزمندگان در آن زمان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها