خبرهای داغ:

اکالیپتوس گونه ای مناسب برای اجرای طرح زراعت چوب در اهواز

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اهواز: طرح زراعت چوب باهدف جلوگیری از قطع درختان جنگلی و تامین نیاز چوب در خوزستان گسترش یافته است.
کد خبر: ۹۵۰۰۳۸۳
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، امین عبادی زراعت چوب را کاشت گونه اکالیپتوس در اراضی و برداشت آن به منظور نیاز کارخانه‌های خوزستان عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح از حدود ۵ سال قبل در کشور و استان درحال اجرا است.اکالیپتوس، گونه ای مناسب برای اجرای زراعت چوب در اهواز

 

وی افزود: افزایش قیمت ارز، کاهش واردات چوب از کشور‌های خارجی، افزایش قیمت چوب، ممنوعیت قطع چوب در جنگل‌های خوزستان و سایر استان‌های کشور و همچنین حمایت‌های دولت و اعطای تسهیلات از عوامل مهم در رونق اجرای طرح زراعت چوب است.

 

آقای عبادی با اشاره به اجرای طرح زراعت چوب از سوی مردم در اراضی کشاورزی ملکی و اراضی دولتی و واگذاری زمین پس از سپری کردن مراحل قانونی، ادامه داد: کاشت اکالیپتوس به واسطه پوشش درختی و همچنین بالا رفتن تراکم کشت در هر هکتار، نیاز آبی بسیار کمی دارد و مصرف زیاد آب در کشت این گونه، تصوری اشتباه است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اهواز اعطای تسهیلات با بهره ۱۲ درصد و بازپرداخت ۴ ساله را از دیگر مزایای طرح زراعت چوب برشمرد و اضافه کرد: همین امر سبب شده مردم استقبال خوبی از این طرح داشته باشند و رونق خوبی در شهرستان و استان خوزستان بگیرد.

 

این مقام مسئول طرح زارعت چوب نوین چوب را نمونه اجرای این طرح در اهواز عنوان کرد و گفت: در روستای دب حردان، بیش از ۶۲۵ هکتار در اختیار مجری طرح قرار داده شده است.

 

آقای عبادی می‌گوید: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اهواز آمادگی دارد برای اجرای طرح زراعت چوب در شهرستان با متقاضیان همکاری کند و آموزش‌های لازم، نهال رایگان و سایر خدمات را ارائه دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها