خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا:

توجه به آداب ظاهری و باطنی قرآن کریم، لازمه دستیابی به برکات معنوی است

حجت الاسلام ایمانی: تلاوت قرآن کریم از جمله کراماتی است که خداوند به مسلمین موهبت فرموده تا در سایه این نعمت به برکات معنوی دست پیدا کنند و چنین امر مهمی نیاز به آداب در حد شأن تلاوت دارد.
کد خبر: ۹۵۰۰۴۰۷
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

توجه به آداب ظاهری و باطنی قرآن کریم، لازمه دستیابی به برکات معنوی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی ایمانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا در کلاس اخلاق کارکنان پایور و وظیفه سپاه نینوا اظهار داشت: با توجه به روایات، خداوند افرادی را مورد رحمت خود قرار می دهد که بسیار طلب مغفرت کرده باشند؛ طلب مغفرت فقط به لسان نیست بلکه دوری از رفتارهای گناه گذشته است.


وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است و همه مسلمین می بایست در این ماه توجه خاصی به قرآن کریم داشته باشند.


نماینده ولی فقیه سپاه نینوا عنوان داشت: تلاوت قرآن کریم از جمله کراماتی است که خداوند به مسلمین موهبت فرموده تا در سایه این نعمت به برکات معنوی دست پیدا کنند و چنین امر مهمی نیاز به آداب در حد شأن تلاوت دارد.


ایمانی افزود: استعاذه کردن، وضو داشتن، رو به قبله بودن، رعایت ترتیل و زیبا خوانی از آداب ظاهری قرآن است.


وی ادامه داد: در بسیاری از روایات آمده است که در تلاوت قرآن وقتی به آیات مربوط به قیامت می رسیم انسان باید به خود لرزیده و گریه کند و از این رو بکاء و یا گریه کردن یکی از آداب ظاهری قرآن کریم است.


مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا در پایان تاکید کرد: دانستن شان نزول آیات، تدبر در آیات، پند گرفتن از داستان های قرآنی، آماده کردن عقل و روح برای درک آیات و رعایت باید و نبایدهای قرآنی از جمله آداب باطنی قرآن کریم هستند که در زمان تلاوت آیات باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها