رفع تصرف حدود ۳۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از رفع تصرف حدود ۳۰۰ هزار مترمربع از ارضی دولتی در محدوده زیر پوشش این اداره‌کل به ارزش بیش‌از ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۰۴۷۷
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حسینعلی کریمی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان طی این مدت اقدامات لازم را برای رفع تصرف اراضی دولتی انجام داده و این اراضی را به بیت المال بازگرداندند، اظهارداشت: بیشترین رفع تصرف اراضی دولتی این مدت استان به ترتیب به شهرهای زاهدان و سراوان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان امسال نیز همانند سال‌های گذشته موضوع کنترل اراضی تحت پوشش را به جد پیگیری و از اراضی تعیین حدود طبق نقشه‌ ابلاغی صیانت کرده و اراضی تصرف شده را شناسایی می‌کند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از اهتمام اداره متبوع خود برای آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی با مشارکت و حمایت دادگستری، پلیس پیشگیری و نیروی انتظامی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: در اراضی دولتی عمده اقدامات غیرقانونی مربوط به تعرض، تصرف، تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز بوده که یگان حفاظت اداره‌کل راه و شهرسازی در سال‌های اخیر تلاش کرده جلو این اقدامات را بگیرد.

وی تاکید کرد: شهروندان باید مراقب افراد سودجو و زیاده خواه باشند تا گرفتار خرید و فروش اراضی و زمین‌های دولتی نشوند.

کریمی ممنوعیت خرید و فروش زمین‌های دولتی را یادآور شد و گفت: سامانه ۱۶۵۶ آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مستند و مستدل در جلوگیری و مقابله با هرگونه تصرف اراضی دولتی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار