خبرهای داغ:

ماه رمضان، ماه خودسازی و تزکیه نفس است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۷ ولیعصر (عج) خوزستان گفت : ماه رمضان همانند سپری است که انسان را از بدی ها و انحرافات مصون نگه می دارد، به همین جهت است که این ماه راه ماه تصفیه و تزکیه روح عنوان می کنند.
کد خبر: ۹۵۰۰۴۹۶
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در لشکر عملیاتی ۷ ولیعصر(عج) استان خوزستان حجت الاسلام خداداد الیاسی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۷ ولی عصر (عج) در مراسم افتتاحیه برنامه های ماه مبارک رمضان به تشریح فلسفه وجودی این ماه پرفیض و رحمت پرداخت.

 

حجت الاسلام خداداد الیاسی در ابتدا ضمن تبریک آغاز سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان و تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت، اصلی ترین پیام نوروز را «تحــول» عنوان کرد و با استناد به دعای تحویل سال افزود: «حول حالنا الی احسن الحال» یعنی هم در بعد فردی و هم در بعد اجتماعی ، تحـول موجب پیشرفت در زمینه های معنوی، مادی، فرهنگی و اجتماعی می شود و اگر تحول نباشد از دست دادن فرصتها موجب حسرت خواهد بود.

 

وی با توجه به نامگذاری امسال بعنوان سال مهار تورم و رشد تولید افزود: این شعار سازنده رویکرد تحولی دارد و در حقیقت مطالبه رهبری تحول در زمینه اقتصادی در سطح کشور است. 

 

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۷ ولیعصر (عج) خوزستان در خصوص ماه مبارک رمضان عنوان کرد: خداوند در این ماه همه بندگان را بصورت عمومی دعوت کرده چرا که در نظام الهی تبعیض وجود ندارد.در واقع ماه رمضان همانند سپری است که انسان را از بدی ها و انحرافات مصون نگه می دارد. به همین جهت است که این ماه راه ماه تصفیه و تزکیه روح عنوان می کنند.

 

حجت الاسلام الیاسی با تاکید بر ضرورت قرائت قرآن در این ماه خاطر نشان کرد: ماه رمضان ماه بهار قرآن است و همه باید از خدا بخواهیم انس بیشتر با قرآن را نصیب مان کند و بتوانیم علاوه بر تلاوت قرآن، در آیات الهی تفکر و تدبر کنیم. 

الیاسی  علاوه بر انس با قرآن ، اهتمام به روزه داری واقعی، کمک به نیازمندان آبرومند و دوری از گناه را از مهمترین وظایف روزه داران در ضیافت الهی دانستند و بر ضرورت بهره مندی از همه ظرفیتهای ماه رمضان تاکید کردند. 

وی در پایان با قدردانی از معاونتهای عقیدتی ، سیاسی و روابط عمومی که برنامه های اثربخش ماه مبارک رمضان را اجرا می کنند اظهار داشت : به منظور بهرمندی از ظرفیت ها ی معنوی ماه بهار قرآن کارکنان ، علاوه بر برنامه جزء خوانی قرآن کریم بصورت روزانه ، از حضور اساتید توانمند نیز جهت بیان معارف قرآنی، اخلاقی و سیاسی در راستای جهاد تبیین بهره لازم را خواهیم برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار