مشکل بالازدگی آب خیابان سعدی زنجان حل می شود

زنجان _ استاندار زنجان گفت: امیدواریم با تدابیر میان مدت و بلند مدت مشکل بالازدگی آب خیابان سعدی به ویژه موزه تاریخی رختشویخانه زنجان حل شود.
کد خبر: ۹۵۰۰۵۸۲
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

مشکل بالازدگی آب خیابان سعدی زنجان حل می شود

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ محسن افشارچی روز یکشنبه در جریان بازدید از موزه تاریخی رختشویخانه زنجان هدف از بازدید خود را حل مشکل مربوط به آب‌های زیرسطحی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه این منطقه به محله چوکور‌ها معروف است و با توجه به ویژگی آن در زمان بارش باران دچار بالازدگی آب می‌شود، اضافه کرد: همین امر موجب بروز مشکلاتی در منطقه می‌شود و، چون برخی از قنات‌ها نیز خشک شده است مشکلات منطقه بیشتر می‌شود و باید برای این موضوع نیز تدبیر کرد.

استاندار زنجان به اقدامات انجام شده در ۶ ماهه گذشته برای حل مشکل بالازدگی آب اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این منطقه در هسته مرکزی شهر واقع شده است روند حل مشکلات مقداری کند شده بود که بر آن شدیم یک تدبیر میان مدت و دراز مدت برای آن بیاندیشیم که یکی از آن‌ها فاضلاب کشی کل منطقه است.

به گفته افشارچی تا ۶ ماه آینده این مهم تکمیل می‌شود و این اقدامات موجب خواهد شد تا حجم آب‌های زیر زمینی این بنای تاریخی کمتر شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با تدابیر اندیشیده شده مشکل آب‌های زیرزمینی در این منطقه حل و فصل شود.

افشارچی همچنین در خصوص فعالیت‌های حوزه گردشگری استان نیز اضافه کرد: بخش مهمی از اقدامات استان به حوزه میراث و گردشگری اختصاص دارد چرا که این صنعت آورده زیادی دارد و باید به نحو خوبی از آن استفاده کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید داشته هایمان را بسیار پررنگ‌تر نشان دهیم، هر چند اقدامات گردشگری و شهرداری در نوروز امسال خوب بود، اما جای کار زیادی دارد.

ارسال نظرات