استاندار ایلام:

تحقق سه برابری تعهد اشتغال ثبت شده در استان

 استاندار ایلام گفت: میزان اشتغال ثبت شده در این استان طی سال گذشته حدود سه برابر تعهد ایجاد شده محقق شد.
کد خبر: ۹۵۰۰۵۹۱
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱


به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال اظهار داشت: پارسال میزان اشتغال تعهد شده برای این استان حدود ۶ هزار و ۶۷۱ نفر بود که تا پایان سال بیش از ۱۷ هزار شغل بر اساس آمار‌های قابل رصد و استناد در این استان حاصل شد.

وی افزود: استان ایلام از این منظر در بین استان‌های کشور رتبه نخست را بدست آورد که نقش عموم دستگاه‌ها و بانک‌های عامل در این زمینه شایسته قدردانی است.

استاندار ایلام یادآور شد: این روند باید با تلاش همه جانبه دستگاه‌های اجرایی مختلف امسال نیز تداوم داشته باشد تا بتوانیم بخشی از معضل بیکاری را حل و فصل کنیم.

بهرام نیا با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان مهار تورم و رشد تولید اضافه کرد: امیدواریم با هم افزایی همدیگر بتوانیم با قدرت بیشتری در راستای خدمت صادقانه به مردم گام برداریم.

وی افزود: با نصب العین قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری که بیش از ۱۰ سال است ابتدای سال را نامگذاری می‌کنند و امسال را به عنوان مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کرده اند، باید بیش از سال گذشته تلاش کنیم این شعار با کمک همه کارگزاران دولت و مردم محقق شود، هم افزایی همه دستگاه‌ها بویژه دست اندرکاران حوزه سرمایه گذاری و اشتغال در این مسیر تعیین کننده است.

استاندار ایلام گفت: سال گذشته با وجود همه فراز و فرود‌ها در حوزه اشتغال موفقیت نسبی حاصل شد، بخشی از کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه فعالیت بازگشتند، ولی همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم.

بهرام نیا اظهار داشت: قدم‌هایی در راستای رونق سرمایه گذاری خارجی در استان پارسال برداشته شد که امسال باید تلاش کنیم آثار و نتایج آنرا در استان عینیت ببخشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف از جمله نفت و گاز و پتروشیمی افزود: اعتقاد دارم ایلام می‌تواند در حوزه نفت و گاز به عنوان پارس غربی مطرح شود و در سال‌های آتی به یکی از استان‌های برخوردار کشور تبدیل شود.

استاندار ایلام از راه اندازی میدان میوه و تره بار در مرکز استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تاکید کرد: این مرکز در ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به دست مصرف کننده نقش بسزایی ایفا می‌کند.

بهرام نیا اضافه کرد: سرمایه گذاری یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های بهبود فضای کسب کار است، مدیران بستر را برای ورود سرمایه گذاران فراهم کنند، فضای کسب و کار ۱۱ شاخص دارد که مدیران حوزه اقتصادی استان باید در این حوزه‌ها فعال شده و در راستای بهبود آن برنامه ریزی کنند.

وی اظهار داشت: اگر موانعی در حوزه سرمایه گذاری در استان وجود دارد، برطرف و کارکنان با آموزش‌های لازم زمینه جذب سرمایه گذران را فراهم کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از موانع سرمایه گذاری در استان بروکراسی اداری است، یادآور شد: مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی حوزه اشتغال تلاش کنند که موانع این حوزه را برطرف کنند.

بهرام نیا گفت: زیست بوم سرمایه گذاری در استان باید تهیه و تدوین شود تا سرمایه گذاران بتوانند بر اساس این زیست بوم در مناطق مختلف استان در حوزه‌های گوناگون سرمایه گذاری داشته باشند.

ارسال نظرات