آرامش گفت: در سال ۱۴۰۲، افرادی که نیروی کار خارجی غیر مجاز بکار بگمارند، برای هر روز هشت میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال جریمه می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۰۰۶۱۰
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حامد آرامش بیان کرد: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمد‌های دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

 

وی افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل ۸ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال خواهد بود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، دو برابر خواهد شد و در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی می‌شود.

 

این مسئولدر ادامه اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، بازرسان کار استان و دستگاه‌های وظیفه مدار در قالب گشت مشترک بازرسی، یک هزار و ۸۹۰ مورد بازرسی مقابله با اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی در سطح استان انجام دادند.

 

وی افزود: این بازرسی‌ها منجر به شناسایی ۸۳۴ نیروی کار خارجی غیرمجاز و معرفی ۸۸ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین گفت: سال گذشته، هشت میلیارد و ۷۳۶ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۶۲ ریال جریمه بخاطر استفاده از اتباع بیگانه غیرمجاز در این استان وصول شده است.

 

آرامش تأکید کرد: شماره تلفن‌های ۳۳۲۲۴۴۶۱ و ۰۲۱۶۳۶۹ برای دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص اشتغال و بکارگیری نیرو‌های خارجی غیر مجاز در نظر گرفته شده است که هموطنان می‌توانند از این طریق یا مراجعه حضوری به اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موارد را برای پیگیری به همکاران ما اطلاع دهند

ارسال نظرات