خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛
حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: یکی از فلسفه های مهم ماه مبارک رمضان این است که ارزش های الهی در این ماه بیش از گذشته احیا شود.
کد خبر: ۹۵۰۰۷۰۳
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

قزوین_ حجت الاسلام والمسلمین علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان و برکات معنوی این ماه بیان کرد: یکی از فلسفه های مهم ماه مبارک رمضان این است که ارزش های الهی در این ماه بیش از گذشته احیا شود.

وی گفت: پیامبر مهربانی در خطبه شعبانیه که در کتاب وسایل الشیعه بیان شده، به ده ارزش اشاره می فرمایند که انجام این ده دستور پیامبر(ص) موجب دستیابی به هدف نهایی روزه داری در ماه رمضان می شود.

حجت الاسلام معبودی اظهار کرد: پیامبر(ص) در خطبه شعبانیه می فرمایند که شتافتن به کمک نیازمندان، احترام به بزرگترها که نیاز امروز جامعه ما بیش از پیش بوده و این فرهنگ عالی مورد هدف ضدفرهنگ های غربی است، محبت نسبت به کوچکترها، به جا آوردن صله ارحام که مصادیق گوناگونی دارد، مراقبت از زبان و بیان، مراقبت از گوش و عدم شنیدن امور حرام همچون غیبت، مراقبت از یتیمان که در جامعه شیعه، امیرالمومنین الگوی دست گیری از یتیمان می باشد جزو این ارزش هاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: از دیگر ارزش ها، توبه از گناهان است. ماه مبارک رمضان ماه شستشوی روح است. روح انسان به گناهان گرفتار می شود و ماه رمضان فرصت مناسبی برای بازگشت روح به فطرت الهی خویش و پاک شدن از آلودگی هاست. ارزش دهم این است که در هنگام نماز بیش از ماه های دیگر دعا کنیم. دعا در هنگام نماز مستجاب است و یکی از زمان های مناسب برای استجابت دعا ماه رمضان است.

حجت الاسلام معبودی در پایان گفت: پیامبر فرمودند ماه مبارک رمضان ماه زنده شدن ارزش هاست و این ده ارزش اگر در جامعه احیا شود مشکلات زیادی در جامعه رفع خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها