خبرهای داغ:
عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باتوجه به استقبال نوروزی از مجموعه‌های بندری، این سازمان در سال ۱۴۰۲ با جدیت بیشتری از توسعه زیرساخت‌ها و تداوم گردشگری دریایی حمایت خواهد کرد.
کد خبر: ۹۵۰۰۷۸۷
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ مجید علی نازی دوشنبه در نشست بررسی فعالیت های نوروزی کمیته گردشگری دریایی ستاد خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ که در محل منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) برگزار شد اظهارکرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که با استقبال بسیار خوب مسافران نوروزی از سفرهای دریایی استان خوزستان، ایجاد زیرساخت‌های دائمی در این حوزه ضروری است.

 

وی با بیان اینکه خوزستان یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر ساحل دارد ادامه‌داد: بکارگیری از کشتی‌های تفریحی در ایام مختلف سال می‌تواند در کاربردی بودن مزیت‌های گردشگری دریایی استان کمک قابل توجهی باشد.

 

علی نازی با تاکید بر اینکه ایمنی در زمینه سفرهای دریایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: باتوجه به استفاده بیش از چندین هزار نفری مسافران نوروزی از خدمات اداره کل بنادر و دریانوردی استان، موضوع ایمنی به خوبی مدیریت شده است.

 

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح‌کرد: تاکنون با گذشت یک هفته از نوروز ۱۴۰۲ در هیچ کدام از مجموعه‌های بندری کشور بخصوص در استان خوزستان حادثه‌ای برای هموطنان رخ نداده است.

 

علی نازی مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی برای تقویت گردشگری آبی در محدوده شهرها را خارج از وظایف قانونی این سازمان عنوان‌کرد و گفت: با این وجود برابر با مسئولیت‌های اجتماعی که این سازمان برای خود درنظر گرفته، حمایت از کسب و کارها با محوریت گردشگری را در دستور کار داریم.

 

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از این نشست به طراحی شناورهای جدید در ناوگان حمل و نقل مسافری اشاره‌کرد و گفت: در سال جدید از این شناورها رونمایی خواهند شد تا ترددهای آبی در حوزه مسافری تسهیل و رونق بیشتری را شاهد باشیم.

 

وی یادآورشد: در سال جدید نیز در حوزه مسافری، "اسنپ دریایی" راه اندازی خواهد شد تا مسافران بتوانند در مقاصد مشخص نسبت به ترددهای آبی طی زمان‌های دلخواه اقدام کنند.

 

بر اساس این گزارش، همزمان با ایام نوروز ۱۴ نقطه گردشگری دریایی ایمن تعیین و فعال سازی شده است

ارسال نظرات
پر بیننده ها