خبرهای داغ:

یادی از یک شهید فعال فرهنگی شاهرود/ محمدی که محبوب خدا شد

شاهرود_ شهدای شهر شاهرود پرچمداران فرهنگ اعتقادی و حماسی ما بودند و همکنون نیز هادیان جامعه آرمانی و حماسی ما هستند یادآوری یاد و تداوم راه آنان وظیفه ما در تمام برهه هاست و در لشگر شهیدانمان.
کد خبر: ۹۵۰۰۸۱۷
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

یادی از یک شهید فعال فرهنگی شاهرود/ محمدی که محبوب خدا شدبه گزارش خبرنگار بسیج، شهدای شهر شاهرود پرچمداران فرهنگ اعتقادی و حماسی ما بودند و همکنون نیز هادیان جامعه آرمانی و حماسی ما هستند یادآوری یاد و تداوم راه آنان وظیفه ما در تمام برهه هاست و در لشگر شهیدانمان، یکی از شهدای فرهنگی - رزمی شهرما نامش محمد است و چه شهید محبوبی!
شهید محبوبی هنرمندی شاهرودی که ضمن بهره مندی از دو سه شاخه هنری مصداق کلام امام رحمة الله علیه هم شد «شهادت هنر مردان خداست».
جانا، اگر در شلمچه از نهر خین عبور کنی به جزیره بوارین میرسی. چشم دل را که باز کنی محمد محبوبی را خواهی یافت که، یکی از جمع یاران اخوی عرب در گردان کربلا عاشقانه‌ترین و بهترین زمان عمرخویش را بارقص خون برای محبوب شدن نزد خدا خرج خدا کرد و خداوند هم اورا با ورود به دالان نور به سمت خویش دعوت نمود.
محمد از جمله جوانان شاهرود ماست که برا الگو گیری نسل جوان و هر سن دیگر هیچی کم نداره ...
کسی که بتواند مثل محمد دل خدا رو ببره پس معلومه که خیلی محبوب هست ..
محمد محبوبی و شهید محمد ابراهیم حسینپور دوشهید تبلیغات سپاه شهر ما و ۳۰ نفر دیگه (در قید حیات) شبانه روز در شهر و روستاه‌های ما کار فرهنگی میکردند و آرام و قرار نداشتند. حقیقتا منشا اثر بودند ...
و نمونه‌ای دیگر شهید فرهنگی سید تقی حسینی زمان برا شناخت شهید محبوبی کم است از کم‌ها بیشترین استفاده را کنیم ... محمد ما را در این دوره به سوی خویش فرا می‌خو اند. آیا از هنر جاذبه او بهره‌مند خواهیم شد؟ شهید شلمچه چقدر محبوب است که بعد ۳۷ سال گویا تازه به شهادت رسیده است. تازه، نو و همیشه جوان. محمد در حمیدیه تا بوارین وجودش عشق بود و عشق بود و عشق
پاسدار عاشقی که از هر پنجه اش هنری میبارید.
راستی بای ذنب قتلت؟!
زمان ما را با خود خواهد برد و محبوبی میماند ...
ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند
ذکرِ محبوب که نباشد همگی بیکارند
ادامه اذعان داریم و واقع مطلب این است که خدمات فرهنگی شهدای پاسدار فرهنگی و شهدای زنده حی و حاضر ما و جمع همرزمانشان اعم از همکار، بسیجی و یا پاسداران افتخاری و مشمول و هم به ویژه روحانیت عزیز شهر ما که به عنوان نیرو‌های تبلیغی رزمی با کارکرد و رویکرد‌های شیوه‌های متقارن و نامتقارن فرهنگی و عملیات روانی برعلیه دشمنان متجاوز و انگیزه آفرینی درجبهه خودی و در سطح شهرستان در دهه ۶۰ شاهد آن بودیم مغفول مانده است. آنان جمع قابلی بودند و کماکان هستند.
کاش فرصتی دست دهد. تا جمع یادگاران ثبلیغاتی- رزمی آن دوره ضمن یاد شهدای همرزمشان، روایت فرهنگ حماسی دهه ۶۰ شهرستان نام آورمان را برما متذکر باشند.
بدون شک آنان در آن برهه و برخی عزیزان تاکنون، راهنمایان و دلیل محکمی هستند برای نسل کنونی و آینده که همواره میشود از روی صفحات پر افتخار عملکرد آنان مشق عشق کرد.
دشمنان ما میخواهند این افتخارات به فراموشی سپرده شود. اما دیده بان انقلاب امام خامنه‌ای (حفظه الله) برما تکلیف و امر کرده است نگذارید غبار فراموشی بر این افتخارات بنشیند.
آلبوم عکس بهانه ایست تا این تمثال‌ها را مرور کرد و عکس‌های شکسته را با عشقی مضاعف به تماشا نشست؛ و روایت آن‌ها نیکوتر چرا که ابعاد شناختی آنان امر دیگر حضرت مقتدای ماست.

ایوب حسین پور_ پژوهشگر و رزمنده و راوی دفاع مقدس

ارسال نظرات
پر بیننده ها