مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان در پیامی روز جهانی تئاتر را تبریک گفت.
کد خبر: ۹۵۰۰۸۶۰
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛  در پیام تبریک مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان آمده است:

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست
هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

تئاتر هنری فراتر از تمامی هنرها بوده و آدمی از دیرباز به داستان سرایی، قصه پردازی و بازآفرینی افسانه های کهن اهتمام ورزیده، به طوری که روند تکامل فرهنگ و هنر همراه و همسو با روند تکامل بشر است.

هنر از جمله مفاهیم بلندیست که به دلیل وجود جریان پویا، سیال و مستمری که در ذات آن است نقش سازنده و مؤثری در تبلور اندیشه دارد، تئاتر از جمله مصادیق ارزشمند هنر است که گستره ی عظیمی را در میان توده ها و نخبگان به خود اختصاص داده است، نمایش برای تحول انسان هم دارای جذابیت بصری است هم از غنای محتوایی برخوردار است و در نگاه ساختاری به اصالت هستی و از نظر فلاسفه و متفکران بزرگ میان فلسفه و تئاتر وجوه مشترک فراوانی مشهود است.

روز جهانی تئاتر فرصت مغتنمی است برای بررسی ابعاد مختلف این هنر زنده و اثرگذار که هم‌نفس با مردم، رنج‌ها و شادی‌های آنان را ترسیم می کند و به تصویر می‌کشد. روز ‌جهانی تئاتر روزی است برای مسئولین که به اهمیت و جایگاه این هنر والا بیشتر پی برند و حمایت از آن را در اولویت قرار دهند، و برای هنرمندان تئاتر که چالش‌های پیش روی این هنر و جایگاه و نقش خود را بیشتر دریابند و به گسترش تئاتر خلاق و پویا و مفهوم گرا بیشتر بیندیشند، و برای مردم تئاتر را گرامی بدارند.

تئاتر همواره برای همه است و همه همواره به تئاتر نیازمندیم. از طرفی تئاتر حتما باید توسط خود هنرمندان عزیز و گرانقدر تئاتری مان بیش از پیش سامان یابد و اداره شود، لذا با کمال خضوع، روزجهانی هنرهای نمایشی را به هنرمندان بزرگ اندیش و بزرگ منش تئاتر استان خوزستان تبریک و شادباش عرض می کنم.

امیدوارم با همدلی، همفکری و صمیمیت، شاهد روزهای بسیار درخشان تئاتر خوزستان باشیم.

ارسال نظرات