خبرهای داغ:
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان خبر داد

برگزاری بیست و سومین طرح ملی خدمات بشر‌دوستانه تا ۱۴ فروردین ماه در همدان

همدان-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از برگزاری بیست و سومین طرح ملی خدمات بشر‌دوستانه با عنوان «جوانان، سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی» تا ۱۴ فروردین ماه در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۰۹۰۲
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶

احمد مطلبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: بیست و سومین طرح ملی خدمات بشر‌دوستانه با عنوان جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ در پارک الغدیر جورقان شروع شده و تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان همدان دارای یک پست ثابت با عنوان امدادگر شهید محمد بختیاری و یک تیم سیار دارد، افزود: روزانه در دوشیفت صبح و عصر به مسافران خدمت رسانی می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه خدمات ایستگاه ایمنی و سلامت شامل خدمات فرهنگی، خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات زیست محیطی است، ابراز کرد: در این طرح هم اعضا و هم مشارکت کنندگان به ارائه خدمات برای مسافران می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه از موضوعات دیگر جشنواره فرهنگی فیلم و عکس کوتاه بشردوستی است، تصریح کرد: در این جشنواره که توسط اعضا اطلاع رسانی می‌شود ثبت و ضبط لحظات خدمت و فعالیت‌های ارزشمند در قالب خدمات امدادی و بشردوستانه انجام می‌گیرد.

مطلبی با بیان اینکه اجرای سلامتگر سفر از برنامه‌های دیگر پست ثابت است، مطرح کرد: در این طرح کودکان با توصیه‌های خود به والدین در هنگام سفر به کاهش تصادفات کمک می‌کنند.

وی تأکید کرد: این طرح با هدف مشارکت جوانان عضو در فعالیت‌های بشردوستانه و نهادینه سازی روحیه خدمت و فرهنگ مسئولیت پذیری نشاط و همبستگی اجتماعی و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و کاهش اثرات تغییرات اقلیمی و... انجام می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان بیان کرد: خدمات پست‌های ثابت شامل پویش بهتر یعنی بهبود رفتار‌های ترافیک ساز است که رانندگان متعهد می‌شوند با امضای میثاق‌نامه به‌رفت قوانین راهنمایی و رانندگی را برای کاهش تصادفات و ... رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در خدمات فضای دوستدار کودک نیز کودکان علاوه بر بازی در فضای کودک و ترسیم نقاشی مطالب آموزشی در زمینه‌های مختلف فرا می‌گیرند، یادآور شد: از برنامه‌های دیگر طرح خدمات اکیپ‌های سحاب است که اعضا سحاب اقداماتی مانند مشارکت در غربالگری و سنجش سلامت مسافرین نوروزی، آموزش سنجش فشار خون به مسافرین، ارائه خدمات امداد و کمک‌های اولیه به مسافرین و ... انجام می‌دهند.

مطلبی با بیان اینکه از ابتدای طرح ۱۲۶ نفر روز اعضا مشارکت داشتند که در ایستگاه سلامت به یک هزار و ۶۲۱ نفر و در فضای دوستدار کودک ۹۹۷ نفر خدمت رسانی شده است، خاطرنشان کرد: مراجعه به خیمه نماز ۱۳۶ نفر و پیوستن به به‌رفت ۶۲۸ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۴۲ مورد اقلام زیست محیطی توزیع شده است، عنوان کرد: در طرح سحاب هم ۷۳۶ نفر خدمات دریافت کرده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان گفت: در این طرح مسئولین استانی و شهرستانی حضور یافته و میثاق نامه را امضا کردند.

 

خبرنگار: راضیه حاجیلویی

انتهای پیام/

ارسال نظرات