اجرای پویشهای "عید و رمضان" و "ستارههای زمین"در قم/انتقاد از عدم همکاری دستگاهها در تبلیغات محیطی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی کلانترزاده در گفتگویی در خصوص اقدامات انجامشده در ایام نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یکی از رسالتهای مهم اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم، تبلیغات محیطی است که بهعنوان یکی از رسانههای مؤثر از آن استفاده میکند.
مسوول کمیته تبلیغات و فضاسازی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی 19 دی استان قم افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز و حضور زائران، در تلاش هستیم، خاطرات خوبی در ذهن مخاطب به وجود آوریم، بر این اساس بنا شد پویشی به نام "عید و رمضان" در سازههای محیطی، صداوسیما و فضای مجازی ایجاد شود.
به گفته وی، در تبلیغات محیطی نوروز با استفاده از شعار و شعر و مطالب مناسب ویژه آداب نوروز و سفارشات اخلاقی و اجتماعی توصیهشده در بعد اعتقادی و اجتماعی، اقدامات خوبی در قالب پویش عید و رمضان رقم خورد.
کلانترزاده همچنین با اشاره به راهاندازی پویش "ستارههای زمین" با هدف احیای مجالس انس با قران و محافل قرآنی خانگی در قم، ابراز کرد: در کنار برنامههای حرم و ترتیل خوانی و اجتماعات جمکران بنا بر توصیه آیات قرآن و برگرفته از روایات، این پویش راهاندازی شده است.
وی با بیان اینکه شهروندان در این پویش میتوانند عضو شوند، گفت: یکی از رسالتها در حوزه مدیریت شهری این بوده که زائران مشرف شده به قم با عناصر اعتقادی مناسب روبرو شوند و باید این موضوعات پررنگتر شود.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم یادآور شد: در این راستا با هماهنگی قرارگاه 19 دی، طرح حجاب و عفاف و رعایت آن بهویژه با گوشزد نکات قانونی در تبلیغات محیطی، پررنگ دیدهشده است.
وی اضافه کرد: در این خصوص از ورودی شهر تا مبادی و فضاهای مختلف تبلیغات شهری، درخواستها رعایت حجاب و فریضه الهی و عنایت به حرمت شهر قم است که با هنرنمایی این موضوع موردتوجه قرار گرفت.
به گفته کلانترزاده، در قالب این پویش 4 هزار مترمربع بنر در سطح شهر بر 250 سازه شهری نصب شد که شامل شعار سال، منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نوروز و ماه رمضان و آداب و توصیهها بود.
وی ادامه داد: این بنرها ویژه راهنمایی مسیر برای زائران، دسترسی آسان به پارکینگها، حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، تفرجگاهها، استراحتگاهها و جایگاههای اسکان زائرین و مقوله حجاب و عفاف و موارد 12 گانه در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شد.
مسوول کمیته تبلیغات و فضاسازی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی 19 دی استان قم خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال جاری و در اواخر سال گذشته، تبلیغات محیطی از سوی دستگاهها در ورودی شهر را نداشتیم و فقط 4 دستگاه در فضاسازی شهر همکاری و مشارکت داشتند، درحالیکه شهر متعلق به همه همگان بوده و همه دراینباره دارای رسالت هستیم.
وی با بیان اینکه برخی از دستگاهها درزمینه راهنمایی مسیر و توصیههای امنیتی، انتظامی و سلامتی زائران دارای وظایفی هستند و تعدادی نیز در معرفی فضاهای گردشگری شهر عهدهدار رسالتی هستند اذعان کرد: برخی نیز وظیفهدارند از فضای ماه رمضان و مهمانی خدا سخن بگویند.
کلانترزاده افزود: سال 1402 با ماه مبارک رمضان آغاز شد و تقاضا داریم دستگاههای مختلف دست شهرداری را بهطور جدیتری در فضاسازی و تبلیغات محیطی بهعنوان یکی از مؤثرترین رسانهها در اختیار بگیرند، ما نیز آماده و از همکاری و پیشنهادات استقبال میکنیم.