رزمنده دفاع مقدس در گفت و گو با خبرگزاری بسیج:

رمضان ماه خودسازی رزمندگان بود

تبریز- یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با بیان این که رمضان ماه خودسازی است، گفت: رزمندگان در نیمه شب مناجات می خواندند و به علت گرفتن روزه از آب و غذا فقط برای رفع تشنگی و خیلی کمتر از حد معمول مصرف می کردند.
کد خبر: ۹۵۰۰۹۶۹
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

جواد غفاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: در زمان جنگ به علت این که نیروها مدام در حال جابه جایی بودند شرایط روزه گرفتن سخت بود و اگر به این علت روزه نمی گرفتند حال و هوای آن ها با افرادی که در شهر بودند فرقی نداشت که مراتب بدتر بود.

وی ادامه داد: فقط یکبار در شهر دزفول فرمانده لشکر امین شریفی دستور به روزه گرفتن کرد که به علت گرمی هوا و سختی فضای جنگ رزمندگان فقط سه روز توانستند روزه بگیرند و روز چهارم به شوش منتقل شدند و با این رفتن روزه آن ها شکسته شد ولی دراین سه روز ماه رمضان یک عمر خاطره شد و بچه های لشکر سنگر به سنگر میهمان سفره های همدیگر بودند .

حدادی اضافه کرد: تلاوت قرآن و شناخت فهم و دقیق آیات الهی در این ماه باعث می شود تا بیشتر از ضیافت الهی بهره مند شویم و رزمندگان علی رغم نداشتن شرایط روزه به خواندن قرآن و مناجات های شبانه و دعا و نیایش مشغول می شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار