خبرهای داغ:

اعتکاف؛ تمرین بندگی و فرصتی مناسب برای جهاد تبیین است

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه گفت: اعتکاف به عنوان موقعیت ویژه بندگی به خصوص برای جوانان است.
کد خبر: ۹۵۰۰۹۹۴
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز در جلسه شورای اعتکاف که با حضور برخی مسؤولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، از آیین اعتکاف به عنوان موقعیت ویژه بندگی به خصوص برای جوانان یاد شد.

وی اعتکاف را فرصتی مناسب برای جهاد تبیین دانست و گفت: اعتکاف و ایام عاشورا دو موقعیتی هستند که مقام معظم رهبری بر تبیین آن اصرار دارند. لذا باید بدانیم هرچند تعداد اندکی ممکن است سست حجاب باشند اما عموم مردم تابع دین و اعتقاداتشان هستند، باید همت کنیم تا این آیین ارزشمند را اجرا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: اعتکاف موقعیت ویژه بندگی را ایجاد می‌کند، لذا باید از این موقعیت استفاده کرد. باید بدانیم هر چه اسلام دستور داده ارزشمند و خوب است زیرا اسلام عاقبت کار را در نظر می‌گیرد. 

عباس سروری، مسؤول کانون اعتکاف کرمانشاه در ادامه با ارایه گزارشی از فرآیند برگزاری این آیین معنوی گفت: انتظار داریم امسال استقبال خوبی از مراسم اعتکاف در شهر کرمانشاه شاهد باشیم.

 وی افزود: برای برگزاری برنامه اعتکاف امسال، مسجد جامع برای خواهران و مسجد حاج شهبازخان ویژه برادران منظور شده است. ضمن این که مساجد عماد الوله، مسجد النبی طاق‌بستان و مسجد آیت‌الله بروجردی هم آماده استقبال از مومنین است.

مسؤول کانون اعتکاف استان کرمانشاه اظهار کرد: این آیین معنوی در شهرستان‌های تابع استان هم برگزار می‌شود.

ارسال نظرات