یادداشت/ حجت الاسلام مهدی شفیع خانی

ماه مبارک رمضان، بافضیلت ترین و پربرکت ترین ماه ها است

حجت الاسلام مهدی شفیع خانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوجبلاغ در یادداشتی آورده است: ماه مبارک رمضان نهمین ماه از سال قمری و در واقع بالاترین، با فضیلت ترین و پربرکت ترین ماه ها است.
کد خبر: ۹۵۰۱۰۳۲
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،حجت الاسلام مهدی شفیع خانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان ساوجبلاغ در یادداشتی برای این خبرگزاری آورده است؛

روزه نزدیک ترین و موثرترین راه برای رسیدن به کمال و معنویت است. ماه مبارک رمضان نهمین ماه از سال قمری و در واقع بالاترین، با فضیلت ترین و پربرکت ترین ماه ها است و در قران کریم تنها اسم ماه مبارک رمضان آمده است.

در سوره مبارکه بقره از آیه ۱۸۳ به بعد در مورد روزه و وجود آن صحبت شده است. خداوند تبارک ‌و تعالی در آیه ۱۸۳ می فرمایند:"یا ایها الذین امنوا کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون... ای اهل ایمان، بر شما هم روزه واجب گردید چنانچه به امم گذشته فرض شده بود،و این دستور برای آن است که پاک و پرهیزگار شوید."

خداوند باری تعالی می فرمایند:" روزه برای من است و من پاداش روزه داری را خواهم داد." مفسرین درباره این روایت می گویند روزه تنها عبادتی است که تا انسان آن را اظهار نکند، بر دیگران پوشیده است. در عبادت های دیگر ممکن است موجبات ریا فراهم شود، اما در روزه ریا وجود ندارد و به همین دلیل خداوند آن را مال خود می داند و پاداش آن را خواهد داد.

ماه مبارک رمضان برکات مادی و معنوی فراوانی دارد، به شکلی که حتی اطباء قدیم و جدید بر این نکته اشاره دارند که روزه داری موجب سلامت بدن است و در روایات آمده که روزه بگیرید تا بدنتان سالم باشد. امروزه نیز در طب قدیم و جدید ثابت شده که یکی از موارد مضر برای بدن پرخوری است، بنابراین در ماه مبارک رمضان که انسان یک وعده غذا را نمی خورد باعث می شود تا سالم تر باشد.

حضرت علی علیه السلام فرمودند:" رسول خدا در نزدیکی های ماه مبارک رمضان ما را مورد خطاب قرار داده و می فرمودند: ای مردم به سوی شما روی می آورد ماهی که با برکت، رحمت و مغفرت است، ماهی که در نزد خداوند بهترین ماه ها است، روزهایش بهترین روزها، شب هایش بهترین شبها و ساعات او بهترین ساعات است. در این ماه به مهمانی خدا دعوت شده اید و خداوند شما را از اهل کرامت قرار داده است.برکات این ماه به اندازه ای است که پیامبر اسلام می فرمودند:نفس های شما در این ماه تسبیح خدا، خواب شما عبادت و اعمال شما مقبول و مورد رضای خداوند است و همه دعاها در این ماه مستجاب می شود."

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها